Avatar billede telemuzen Nybegynder
13. april 2003 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Text effects med actionscript

Hey

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med denne her ide´

1. Et input tekstfelt.
2. en done/enter knap, med actionscript.
3. Actionscript, et script som duplikerer hvert bokstav
fra input feltet.
4. Forklaring til hvordan man manipulerer med de duplikeret bokstaver. (xpos, ypos, alpha mm)

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

martin/
Avatar billede alexander_j Nybegynder
13. april 2003 - 11:57 #1
Hvad kan du selv?

Hvis dit inputfelt han instancenavnet ip_felt, så kan du lave følgende script:
for(i=0;i<ip_felt.length;i++){
    this.createTextField("letter"+i,i,0,0,25,25);
    this["letter"+i].text=ip_felt.charAt(i);
}

For at placere dem bagefter bruger du bare:
this["letter"+i]._x=100;
this["letter"+i]._y=100;
hvor i er det nummer bogstav du vil flytte!
Avatar billede telemuzen Nybegynder
13. april 2003 - 12:16 #2
hvad jeg selv kan, ik så meget, det er jo derfor jeg spørger om hjælp.!

Udover det så har jeg ideen til projektet, og evnen til at redigere i det script som du har lavet til mig, så det er minimalt hvad du skal gøre for de 100 points.

Men det virker noglelunde som jeg gerne vil have det til, så kom med et svar.

Martin/
Avatar billede alexander_j Nybegynder
13. april 2003 - 12:43 #3
Så kunne du altså selv punkt 1 og 2 i dit spørgsmål ;-)

Håber jeg har givet svar på 3 og 4 :-)!

/Alexander
Avatar billede telemuzen Nybegynder
13. april 2003 - 14:19 #4
Grunden til at jeg beskrev spørgsmålet som ovenstående, var for bedre at hjælpe jer eksperter til et hurtigt svar.

Men du har givet mig svar på spørgsmålet, så mange tak  : -D

Martin/
Avatar billede alexander_j Nybegynder
13. april 2003 - 18:19 #5
Min kommentar var heller ikke i en ond mening - ville bare vide hvor jeg skulle starte med at forklare ;-)

Tak for point!