Avatar billede cobra Nybegynder
28. april 2003 - 10:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

dansk opsætning

Jeg kan ikke få min IIS til at være dansk opsætning, selv om jeg gå i opsætningen i min Win 2000 ASV og laver den om til dansk dato format vil den kun vise siderne i US/UK dato format. Jeg kender godt til det med LCid...men det vil jeg ikke lave, da det giver for stort et arbejde og da jeg kun laver ting til webserver der har dansk opsætning.

Hi Jan
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:27 #1
Vis du kører med Windows 2000 server eller advanced server, kan du godt glemme alt om det desværre.

Windows serverne er kun udgivet i formål på engelsk...
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:28 #2
Du kan dog installere Frontpage Serverudvidelser på dansk, men så er det kunne denne du for på dansk, resten af IIS vil stadigvæk være på engelsk
Avatar billede cobra Nybegynder
28. april 2003 - 10:28 #3
Hvordan kan det så være at scannet.dk køre dansk format
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. april 2003 - 10:30 #4
Hmmm... fandt dette her hos MS... http://www.iisfaq.com/ExternalLink.aspx?L=1289&P=119

Hjælper det dig?
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:36 #5
cobra--> du kan godt lave sider på dansk, på en engelsk server
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:38 #6
men selve deres IIS er på engelsk, for hvis de har dansk opsætning på deres IIS på en server, så har de rodet med koderne, og dermed brudt MS copyright.

Jeg går ikke ud fra de har installeret dansk windows, til hvert enkelte domæne, altså 10.000 pc'er ????? lyder lidt for vildt LOL
Avatar billede cobra Nybegynder
28. april 2003 - 10:39 #7
Jo jo det ved godt. Men vis jeg laver en <%=now%> på scannet server for jeg 28-04-2003, vis jeg laver den på min ejen server for jeg 4/28/2003 og det gider jeg ikke sætte og vende at alt der har med dato at gøre.
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:41 #8
Se nu har jeg fundet dit problem, hvilken prgogram bruger du ?

hvis frontpage så skal du åbne din side, derefter menuen ---> funktioner ---> webindstillinger ----> sprog ---> sæt den til dansk server sprog....
Genstart Frontpage og upload
Avatar billede cobra Nybegynder
28. april 2003 - 10:48 #9
Sworld , jeg bruger notepad.. :-)
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 10:55 #10
Jesus mand :-)

Det stoppede jeg med at bruge for 2 år siden :)

Det er alt for nemt at bruger frontpage, BARE mand ikke bruger alt deres indbyggede lort, såsom navigation, tema osv...

Køre du med den som ren html editor, er den glimerende uden at smadrer koder, som forstyrre netscape, opera m.m
Avatar billede cobra Nybegynder
28. april 2003 - 11:01 #11
Sworld jeg fandt ud af det...
Jeg bruger regedit og gå i HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International\sShortDate her kan du rette D/M/yyyy til DD-MM-YYYY
He he og så virker det he he
Avatar billede cobra Nybegynder
28. april 2003 - 11:04 #12
Her kan du også rette alt andet du har brug for i din opsætning. Husk at restarte din IIS server, så den kan indlæse alt fra reg. databasen igen

HI Jan
Avatar billede sworld Nybegynder
28. april 2003 - 11:17 #13
Lyder fornuftigt :-)