Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 10:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

profil forvirring til terminal

Vi har omkring 150 arbejdsstaioner med en blanding af NT4 og W2K - alle danske. Halvdelen af vores brugere benytter også Terminal. De er alle oprettet i AD, og har en sti til deres terminal profil "\\server\terminalprofiles\user", og en anden til almindelig profil "\\server\profiles\user".
Problemet er at indimellem bliver disse profiler blandet sammen. Dvs at logge de på terminalen, henter serveren deres almindelige profil, og presser den over terminalprofilen. Dette giver naturligvis en masse døde ikoner. Det samme sker den anden vej = endnu flere døde ikoner. Stier til deres post-filer der ikke passer. Deres profilmappe indeholder derudover en masse mapper, da både "desktop" og "skrivebord" oprettes (dansk fra lokal maskine, engelsk fra terminal) .. dette går igen for "favorites", "start menu" m.m.

Håber nogen kan hjælpe, da flere og flere brugere ikke gider benytte terminalen mere overhovedet.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 10:58 #1
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 12:17 #2
Den lektion var da meget underholdende. Måske har jeg stillet spørgsmålet lidt knudret. Der ER i AD allerede oprettet en stil deres terminal server profil, under fanebladet "Terminal Services Prolfile" og en sti til deres almindelige roaming profil under "Profile".
Dette virker også godt nok det meste af tiden, men det hænder altså stadig indimellem, at den blander de 2 sammen. Overså jeg noget, er det noget vi mangler at gøre, eller er det en bug, der skal installeres en fix til ?
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 12:20 #3
Når du opretter nye brugere i AD kopiere du så en eksisterende bruger?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 12:28 #4
Det hænder.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 12:32 #5
Terminalserver profilen bliver ikke kopieret med når man kopiere brugere på den måde i AD kun den normale profil. Det er måske det der skyldes problemet.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 12:38 #6
jeg har kontrolleret for de brugere det drejer sig om, at de har både en sti defineret til terminal service, og til deres almindelige profil. Og det har de ... desværre skulle jeg til at sige, ellers havde det jo været nemt at ordne (omend lidt pinligt) ;)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 12:40 #7
og du har også defineret en replace af politikker som jeg gør i weblektionen?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 12:53 #8
Er det dig der har lavet dem ?? ... nice job .... har ikke set dem alle igennem ... men den var egentlig meget god den jeg så.

og nej : politikkerne er ikke replaced i dette scenarie. Og netop det at dette ser lidt lemfældigt (kan køre 1-2 måneder uden fejl, og så pludselig bytte dem om og blande dem) gør at jeg ikke umiddelbart kan se at det kan ændre noget.  Men det er et forsøg værd. Jeg vil dog gerne hvis du har et link til en kilde, der beskriver lidt nærmere, hvorfor det netop ved en terminal server er "en god ide" er replace de almindelige politikker.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 12:57 #9
Det siger jo næsten sig selv. Politikker der skal gælde på en alm. klient computer er jo ofte fejlplaceret eller kan ligefrem skabe problemer med terminal serveren.

Laver du redirect af skrivebordet og menuenstart med GPO?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 13:02 #10
Ingen af delene. Der er slet ikke nogen redirects overhovedet. Der er en profilsti, og et netværksdrev.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 13:04 #11
hmmmm hvad er angivet som home folder i TS og den alm. profil?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 13:11 #12
Under "profil"
Profile path : \\server\profiler\user
homefolder  : \\server\data\user

Under "terminal services profile"
Profile path : \\server\termprofiles\user
homefolder  : \\server\data\user
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 13:17 #13
Se noget af terminal server profilen gemmes i homefolderen som i dit tilfælde er fælles med standard homefolderen, jeg kan dog ikke umiddelbart se hvordan det skulle have indflydelse på de problemer du oplever, med mindre brugerne piller ved filerne.

Logger dine brugere korrekt af efter en terminal session?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 13:22 #14
Hehe .... hvor tit opfører brugerne sig efter reglerne ?? .. Nej .... efterhånden logger de alle korrekt af, når de er færdige med deres arbejde på terminalen. Men selv hvis de bare lukkede for terminal-vinduet. burde det vel ikke gøre, at de næste gang får deres almindelige profil, men blot bevirke at de mister nogle af deres ændringer, efterhånden som sessioner logger af og overskriver hinandens ændringer.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2003 - 13:36 #15
tja, det er lidt underligt jeg har ikke haft sådanne problemer....

De ikoner der er dobbelt hvor peger de hen?
Avatar billede masteryeti Nybegynder
30. april 2003 - 13:44 #16
ofte peger de på et program, der er isntalleret på vedkommendes lokale maskine.
Avatar billede masteryeti Nybegynder
02. maj 2003 - 07:59 #17
Da det ser ud til at de bedste bud kom fra Schulze, og da det kan være at det virkelig er i rettighederne jeg skal rette, får han de 200 point .. hvis ikke for andet så for velvilje og tålmodighed med mig og mine stavfejl.