Avatar billede skildpadden Nybegynder
30. april 2003 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Access DB, Syntax Error

Jeg har koden:

<%
Set RstObj = Nothing
strSQL = "UPDATE abonnementer SET ansvirksomhedorganisation ='"&Request.Form("ansvirksomhedorganisation")&"', ansperson='"&Request.Form("ansperson")&"', ansadresse1='"&Request.Form("ansadresse1")&"', ansadresse2='"&Request.Form("ansadresse2")&"', anspostnummer='"&Request.Form("anspostnummer")&"', ansbynavn='"&Request.Form("ansbynavn")&"', anslandekode='"&Request.Form("anslandekode")&"', anstelefon='"&Request.Form("anstelefon")&"', anstelefax='"&Request.Form("anstelefax")&"', ansemail='"&Request.Form("ansemail")&"', fakvirksomhedorganisation ='"&Request.Form("fakvirksomhedorganisation")&"', fakperson='"&Request.Form("fakperson")&"', fakadresse1='"&Request.Form("fakadresse1")&"', fakadresse2='"&Request.Form("fakadresse2")&"', fakpostnummer='"&Request.Form("fakpostnummer")&"', fakbynavn='"&Request.Form("fakbynavn")&"', faklandekode='"&Request.Form("faklandekode")&"', faktelefon='"&Request.Form("faktelefon")&"', faktelefax='"&Request.Form("faktelefax")&"', fakemail='"&Request.Form("fakemail")& " WHERE strengid="&Request.QueryString("ID")

ConnObj.execute(strSQL)
ConnObj.close
Set ConnObj = Nothing
Response.Redirect("profil.asp")
%>

- og får fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in string in query expression '' WHERE strengid='.

SaveProfil.asp, line 6

- har sikkert set mig blind på koden for jeg kan sgu ikke finde fejlen...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. april 2003 - 13:36 #1
Request.QueryString("ID") er tom
Avatar billede skildpadden Nybegynder
30. april 2003 - 13:37 #2
Nej den er ikke tom...
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
30. april 2003 - 14:32 #3
Et skud :

WHERE strengId='" & Request.QueryString("ID") & "'"

/Morten
Avatar billede jesperfj Nybegynder
30. april 2003 - 14:43 #4
Skriv strSQL ud med response.write og response.end og se hvad der kommer ud
/Jesper
Avatar billede hossein Nybegynder
30. april 2003 - 18:24 #5
Der mangler et ' i denne del:
... fakemail='"&Request.Form("fakemail")& " ...
skal vær:
...fakemail='"&Request.Form("fakemail")& "'...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. august 2003 - 13:33 #6
Luk dette spg. da du har fået svar i dette spg. http://www.eksperten.dk/spm/346771

Svaret er det samme som det hossein har skrevet...!