Avatar billede fnugster Praktikant
04. maj 2003 - 21:42 Der er 8 kommentarer

Driver

Skal man have en ODBC Microsoft Access-driver før ens ASP scripts virker på en IIS server..

Hvis ikke hvorfor får jeg så altid denne fejl meddelse når mit script skal andre i Databasen:

"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres."

Jeg syntes ikke jeg kan se nogle steder at den er skrive beskyttet.. Hvor chekker jeg det, så jeg er helt sikker?
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. maj 2003 - 21:45 #1
Fejlen skyldes som regel du ikke har skriverettigheder til enten databasen eller den folder databasen ligger i.
Se mere her:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp

Eller hvis du bruger rs.Open metoden så vælg en anden cursor.
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. maj 2003 - 21:53 #2
Er det XP så prøv at se dette link:
http://www.webwizguide.info/asp/faq/server_permissions.asp
Og læs først helt nede i bunden..
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. maj 2003 - 21:53 #3
Eller må du vise lidt kode, omkring det sted hvor du åbner dit recordset.
Avatar billede fnugster Praktikant
04. maj 2003 - 21:58 #4
Når jeg højre klikker på mappen det ligger i (wwwroot) får jeg slet ikke de muligheder, kun faneblade der hedder "generelt" - "deling" - "Webdeling" og "tilpas". Det er XP!??
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. maj 2003 - 22:01 #5
Du skal først ind i control panelet og slå simel fil deling fra:
"but you must first turn off 'Simple File Sharing' from 'Folder Options' found in the Control Panel"
Avatar billede fnugster Praktikant
04. maj 2003 - 22:06 #6
Det er der heller ikke noget der hedder i mit kontrolpanel, under mappe indstillinger...??
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. maj 2003 - 22:09 #7
Underligt nu har jeg ikke XP så jeg har kun det link at gå efter. Jeg har dog fundet dette i et andet spørgsmål omkring det.:

Inde i Internet Information service skal man højreklikke på default Web Site.
Properties --- Directory security --- Anonymous access and authenti.....
Klik på Edit. Derefter skal man klikke helt øverst anounumous access fra.

Det kan også være fordi dit recordset bliver åbnet med rs.Open metoden.
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. september 2003 - 00:29 #8
Åbn denne computer
  Klik på menupunktet Funktioner
  Mappeindstillinger
  Klik på fanen Vis
  Fjern flueben i "Brug Enkel Fildelign" så får du adgang til en fane der hedder sikkerhed, som du skal bruger mom lidt.

Højreklik på mappen hvor databasen ligger
  Vælg egenskaber
  Klik på fanen sikkerhed
  giv her IUSR_xx skriverettigheder.