Avatar billede Techwork Praktikant
05. maj 2003 - 10:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke gemme eksisterende Excel dokument under samme navn.

Jeg har et periodisk problem med at gemme eksisterende excel dokumenter efter jeg er skiftet til WinXP.

Jeg får følgende fejl:

Der kan ikke opnås adgang til 'filnavn.xls'. Enten er filen eller den placering, du forsøger at få adgang til skrivebeskyttet, eller den server, som dokumentet er gemt på, svare muligvis ikke.

Jeg kan godt gemme filen under et andet navn.

Der er tale om Excel 2000.

Er der nogen der har oplevet det samme.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. maj 2003 - 10:23 #1
Det kan ske hvis der er punktummer eller andre specialtegn i filnavnet
Avatar billede sjap Praktikant
05. maj 2003 - 10:31 #2
Har du undersøgt om filen er skrivebeskyttet?
Avatar billede Techwork Praktikant
05. maj 2003 - 11:15 #3
Der er ikke punktum i filnavnet.
Som sagt er det en periodisk fejl, en fil som jeg den ene dag godt kan gemme, kan jeg den næste dag lige pludslig ikke få lov at gemme. Det er sket efter skiftet til WinXP.

Det skal lige nævnes at det bliver gemt på en Windows 2000 server. De andre bruger på netværket har ikke samme problem, men de køre heller ikke WinXP
Avatar billede sjap Praktikant
05. maj 2003 - 15:59 #4
Hvad sker der, hvis en anden bruger har åbnet for arket. Så kan du vel ikke gemme det?
Avatar billede Techwork Praktikant
06. maj 2003 - 19:59 #5
Hvis man forsøger at åbne et dokument der allerede er åbnet, så får man at vide at det allerede er åbnet af en anden bruger, og at man kun kan åbne det i skrivebeskytte tilstand. Så det er ikke det der er problemet.
Avatar billede sjap Praktikant
06. maj 2003 - 22:08 #6
Så ved jeg ikke rigtigt, hvad du så kan gøre, men prøv at se på følgende links. Jeg ved ikke om der er noget, der kan hjælpe dig, men det er vel forsøget værd.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;265103
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;214073
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;223808
Avatar billede Techwork Praktikant
17. maj 2003 - 19:38 #7
Efter at jeg har opdateret office2000 med de service packs der er kommet fra Microsoft, har problemet ikke været der, så det ser ud til at det var det som der skulle til.