Avatar billede pstric Nybegynder
05. maj 2003 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Åbne to pdf filer i samme browser

Jeg vil gerne kunne åbne to pdf filer i den samme browser, så jeg i stedet for:
window.open('report1.pdf',...);
window.open('report2.pdf',...);

kan kalde:
window.open('report1.pdf+report2.pdf',...);

pdf filerne genereres dynamisk, og jeg henter dem med
byte[][] data;
for (int i = 0; i < data.length; i++) {
  data[i] = getPDF(i);
}
response.setContentLength(data[0].length + data[1].length + ...);
for (i...)
  response.getOutputStream.write(data[i]);
response.getOutputStream().flush();
Avatar billede disky Nybegynder
05. maj 2003 - 11:33 #1
Mig bekendt kan man kun havde et pdf dokument per browser frame, så du slipper nok ikke for at havde 2 frames.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2003 - 12:08 #2
Din kode returnerer et dokument som består af et antal valide
PDF dokumenter appended i enden af hinanden. Det er næppe i sig
selv et validt PDF dokument og vil derfor ikke kunne vises i
standard PDF plugins.

Men da do jo selv genererer PDF dokumenterne, så må du kunne
ændre den kode til at ligge indholdet af X dokumenter ind
i et validt PDF dokument (som X kapitler).

Altså ændre:
  byte[] getPDF(int no)
til:
  byte[] getPDF(int[] no)
Avatar billede pstric Nybegynder
05. maj 2003 - 12:28 #3
Jeg har siden fundet ud af at IE altid crasher hvis man åbner to pdf filer med window.open(), hvis man giver den først åbnede fil fokus inden man lukker den.

<html>
<body>
<button type="submit" onclick="btnClick();">Vis</button>
</body>
<script language="javascript">
function btnClick() {
window.open('pdf1.pdf', '', 'resizable, scrollbars');
window.open('pdf2.pdf', '', 'resizable, scrollbars');
}
</script>
</html>

Ovenstående vil crashe efter at man klikker på vis-knappen, lukker browseren med pdf2.pdf, klikker i pdf1.pdf og lukker browseren med pdf1.pdf.

arne_v>> Jeg kan godt bruge din løsning det sted i programmet, hvor jeg opdagede fejlen, men der er andre steder hvor brugeren skal have mulighed for at vælge blandt mange rapporter, og her kan vi ikke løse problemet på din måde.

Tak for jeres forsøg, jeg fordeler pointene med 50 til disky og 150 til arne_v og opretter et nyt spørgsmål i Browsere:Internet Explorer
Avatar billede disky Nybegynder
05. maj 2003 - 12:38 #4
mange tak og held og lykke.
Avatar billede pstric Nybegynder
05. maj 2003 - 13:07 #5
Det blev nu Programmering:(D)HTML der fik spørgsmålet, men tak alligevel.