Avatar billede respensen Nybegynder
22. august 1999 - 18:59 Der er 12 kommentarer

Søges: asp component: word doc til html on the fly

Scenario: En person der vedligeholder et word dokument(inkl. grafik) gemmer det på min IIS 4.0 (via et upload script)- problemet er så at det skal kunne vises som et html dok MED GRAFIK.

Derfor mangler jeg en komponent der,når der anmodes om dokumentet, eks: /hent.asp?dok="dok.doc" så skal dokumentet konverteres til html i et eller andet temp dir, og html dokumentet vidre sendes.

Hvor findes denne komponent?

Alternativ kan der arbejdes med pdf-filer, istedet: derfor evt. komponent der konverterer pdf til html

rene

Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 19:29 #1
det er sådan noget programmører bliver betalt for. Du skal ikke kunne regne med at finde det gratis.

hvis du selv vil bakse med det, så vil jeg råde dig til at bruge .rtf formatet (rich tex format), da det har nogle formateringskoder der er til at finde ud af...

.doc har selv. også sine egne formatering koder, men det er vist ret svært at hitte ud af...
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 19:31 #2
jeg har også hørt at man kan lave noget VBprogram som starter word op, bruge words text til html funktion og lukker ned igen. Problemet var bare at det tager MEGET kraft for comp. at åbne og lukke word konstant....
Avatar billede s Nybegynder
22. august 1999 - 21:31 #3
Har i checket om der ikke findes en Word-driver i IIS ligesom der findes en Access-driver?
Avatar billede stoffer Nybegynder
22. august 1999 - 22:02 #4
næææh, men det kunne jeg nu ikke lige forestille mig
Avatar billede websharx Nybegynder
23. august 1999 - 12:31 #5
Jeg smider bare en kommentar for at følge med i tråden .. :)
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
24. august 1999 - 21:06 #6
Det er muligt at konverterer et word doc til html uden brug at specielle komponenter...jeg har ´lavet noget lignende det du forsøger på.....Men det er en lang og meget kompliceret affære så hvis du har tænkt dig at gå igang med det så væben dig med en STOR tålmodighed
Avatar billede stoffer Nybegynder
24. august 1999 - 21:12 #7
har du det? var det noget vi kunne se i aktion? Hvor lang tid tog det
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
25. august 1999 - 10:52 #8
det kan ikke ses i aktion da det var til et intranet men det tog mig næsten en månede at finde ud af hvordan...jeg vender tilbage
Avatar billede stoffer Nybegynder
10. september 1999 - 13:53 #9
hej cyberoptic

jeg er stadig ret interesseret, hvis du kunne komme med lidt info om emnet
Avatar billede s Nybegynder
02. oktober 1999 - 18:01 #10
Avatar billede respen Nybegynder
16. november 1999 - 09:08 #11
Så vidt jeg kan se er der to muligheder
1. At lave en DLL, der åbner word med et dokument og gemmer det som html.'
2. At skrive direkte i ASP, hvor der tages fat i Word.applikation objektet og manipulerere derfra med det dokument jeg har.

Under alle omstændigheder kræver det kendskab til hvordan Word.applikation objektet. Er der nogen der har noget litteratur omkring dette objekt.

rene
Avatar billede killer_r Nybegynder
06. oktober 2002 - 10:56 #12
Sker der noget her?