Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 10:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvilken mp3-afspiller

Hej Experter

Jeg vil nu skifte min MD ud med en MP3 og vil derfor høre hvilken mp3 afspiller jeg skal købe. Jeg har ca 1000 at gøre godt med, så hvilken synes I jeg skal købe ?

/Mikkel
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 10:54 #1
Hvad kræver du af den? hvor meget hukommelse, størrelse, extra funktioner..
tag et kig på denne guide... http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1012
så kan du få en idé til hvad der ellers kunne være vigtigt for dig..
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 10:55 #2
http://www.eksperten.dk/spm/319946

Her er lidt forslag :))

Kender ikke noget til dette men ville lige smide dette hvis det ikke gør noget

Lrd
Avatar billede hcma Novice
07. maj 2003 - 10:57 #3
Du har ikke mange valg hvis du kun har kr. 1000,- at gøre godt med.
Et "normalt" prisleje for en rimelig afspiller uden pladsmangel koster fra. ca. 2000,- og opefter.
Med check priser på det link som "chalde" henviser til
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 10:58 #4
helst 128 mb. Jeg har aldrig haft en i hånden, så jeg ved ikke om display er vigtigt, men det er det vel ? Så display kunne også være en god ting. Og den skal selvfølgelig være så lille som muligt. Det gør ikke noget at den fungere som pendrive, altså at der ikke skal nogen ledning til, men at den skal direkte ind i usb porten. Og en sidste ting : Kan alle mp3 afspillere bruges som datadrev, altså kan jeg flytte andre end mp3 filer til og fra afspilleren ?
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 11:02 #5
mikkel_c -> Bruger sjældent mit display på min (stort set kun til batteritjeck), men der er også kun 64 mb..

Ikke alle kan bruges som datadrev....
Avatar billede hcma Novice
07. maj 2003 - 11:04 #6
Den "nye" Nomad Zen fra Creative kan rumme op til 500 mp3 filer (ca.kr.3200,-)
Creative Exonium (ca. 150 mps) (ca.kr. 1500,-)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 11:13 #7
Hvordan med batteri, hvor lang tid er det normalt at et batteri i mp3 afspillere kan holde ? For den md, jeg har nu kan holde til næsten 3 døgn afspilning.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 11:14 #8
kan de også tage WMA formatet, eller er det kun creatives, der kan det?
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2003 - 12:21 #9
jeg har selv købt denne;

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1604757892 som også findes i en 256 MB version til ca 1250,-

Den har ikke alle smarte features som display eller noget - den kan afspille eller lade være (samt fungere som mini HD og bærbart mail-program). Den oplades vha USB-porten og er efter min mening klart en mulighed hvis den "bare" skal kunne afspille
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. maj 2003 - 12:26 #10
Hvis du er interesseret, har jeg nogle MP3 afspillere til salg. De er næsten ubrugte da de kun har været brugt som demonstratoin. Der er 2 MPIO (DME og DMB-Plus) og 1 Pontis SP600.

Den mindste MPIO holder op til 30 timer på 1 AA batteri - de andre omkring 20 timer. Alle er indkøbt til demonstrationen mhp. god lyd og kvalitet. Der er 256MB i alle 3.
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 12:35 #11
jpvj -> jeg kender en der nok er interesseret hvis du skal af med dem alligevel... skriv til Johnny_BornBad@Hotmail.com hvis det er...
Avatar billede jpvj Nybegynder
07. maj 2003 - 12:37 #12
Har mailet dig.
Avatar billede chalde Seniormester
07. maj 2003 - 13:26 #13
tak for det.. det bliver han glad for... overlader det til jer (det var hans email du skrev til)
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 15:03 #14
jpvj > Hvad koster de? Og hvor har de været til udstilling ?
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 15:04 #15
min e-mail er mt.clemmensen@vip.cybercity.dk Gider du maile nogen billeder evt?
Avatar billede tm1 Nybegynder
12. maj 2003 - 00:20 #16
lytter med...

ikke for at overtage spørgsmålet, men

-> keysersoze, jeg har tænkt på at købe den samme, men er lidt irreteret over den har mikro jack stik. Fungerer det ordentligt?
Og hvor lang afspilningstid har den?
Avatar billede keysersoze Guru
22. maj 2003 - 17:37 #17
syntes det fungerer fint - afspilningstid kan jeg ikke huske... bruger den aldrig selv :)
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 16:14 #18
lukketid?