Avatar billede mctaurus Nybegynder
08. maj 2003 - 21:29 Der er 5 kommentarer

HDD fra AMD pcér til Intel maskine, kan man det ?

Jeg har en AMD pcér hvorfra jeg har opsat/installeret WIN XP, og den/de virker perfekt, men når jeg så sætter en af dem over i Intel maskinen, får jeg bare en fejlmeddelelse om at windows lukkes for at beskytte computeren !!! er det fordi man ikke kan gøre sådan ?
Årsagen til at jeg gør det er fordi jeg dælme ike kan få min intel maskine til at boote fra cd-rom (det er en DVD) hvad kan årsagen være til dette ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. maj 2003 - 21:34 #1
Avatar billede hojben Novice
08. maj 2003 - 21:36 #2
egentlig LIDT logisk ik! kan jo heller ikke bare tage en motor fra en Morris Mini og smide i en traktor eller omvendt-.
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. maj 2003 - 21:36 #3
Og når du får startet op kan du køre en repair og den vil køre igen...
Og istedet for at boote på cd skal du bare boote på disketterne og den vil starte installationen.

Således udføres en reparation:
(1) Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

(2) Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

(3) Spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (ny installation)

(4) Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

(5) Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

(6) Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

(7) PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation" og under installationen skal du sætte det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Avatar billede chalde Seniormester
08. maj 2003 - 21:47 #4
Det er en del af windows´s antipirat beskyttelse...
Man kan f.eks godt med win98...
Avatar billede redhat9user Nybegynder
09. maj 2003 - 00:10 #5
Nu skal man jo ikke tro på alt hvad man hører.

Inden jeg konverterede trosretning (til Linux) købte jeg er P4 PC og fik at vide at jeg under ingen omstændigheder kunne flytte min disk fra min gamle AMD PC til P4'en. Jeg havde meget installeret og ville meget nødigt installere om, så jeg lavede en kopi af disken, OG DET VAR GODT!

De første 5 gange jeg bootede smadrede ME til min store forundring min disk. Efter 5. forsøg gik det op for mig at Bill er så begavet at han forsøger at installere det nye grafikkort før han installerer den nye PCI<=>AGP bridge. Det går naturligvis helt galt. Løsningen var at strippe den nye PC for alt og installere et PCI grafikkort så den fik lov til at bringe hele motherboardet op først. Derefter kunne jeg stoppe mit AGP grafikkort i og alt det andet uden de store problemer.

Mon ikke det er et beslægtet problem, du har?

Bill er enormt god til at tjene penge, men er han god til teknik? Og hvis penge er det forresten han hugger? Jeg er blevet rystet over at erfare hvad man får gratis i Linux og over at det fungerer så godt som det gør. Jeg har efter et halvt år foræret min Windåse PC til min søn på 21 måneder, han har mere glæde af den end mig. Og så er Linux forresten tilnærmelsesvis uanvendelig til spil - indrømmet.