Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 18:55 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Drev C: er beskadiget

Jeg har netop formatteret min computer, geninstalleret Windows 98 og forsøger nu at opgradere til XP, men efter den første genstart får jeg beskeden:
"Installationsprogrammet har konstateret, at drev C: er beskadiget og ikke kan repareres. Installationen kan ikke fortsætte. Tryk på F3 for at afslutte."
Jeg har lige kørt en fuldstændig ScanDisk under Windows98, og den fandt ingen fejl, men problemet er der stadig.
Er der nogen, der kan lure den?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 18:56 #1
Hvilken Harddisk er det?
Navn, størrelse og typenummer.
Det kan være at et tool fra fabrikanten, kan give lidt hjælp.
Avatar billede professoren Nybegynder
13. maj 2003 - 18:57 #2
prøv nortin system utilities, der kan reparere HD...der findes også andre værktøjer til det...
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 18:59 #3
41,1 GB, Model: IC35L040AV07-7
Kan du bruge det til noget?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:01 #4
Måske, men navnet ville hjælpe en hel del.
IBM, Maxtor, Seagate eller hvad?
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:02 #5
Øjeblik... *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:02 #6
Hvorfor accepterer du et svar, du ikke ved om kan bruges?
professoren>>Vær lige en fairplayer og giv point tilbage.
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:06 #7
Undskyld, det er første gang, jeg er på.
Jeg kan ikke aflæse mærket mens den kører, og jeg kan jo ikke pille den ud nu.
Skal man ikke acceptere, når man får gode råd?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:08 #8
Nej, ikke før du har fået løst dit problem.
Kører du med win98 nu, så kan du bare højreklikke på denne computer, vælge egenskaber enhedshåndtering harddisk, så burde navnet komme frem.
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:09 #9
Jeg tror, det er en Maxtor. Jeg har lige været inde og kigge på producentens hjemmeside.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:10 #10
Du skal ikke undskylde, det er ikke din fejl at folk smider et svar, inden problemerne er løst.
Jeg er bare ved at være lidt træt af folk der får point for det arbejde jeg og andre laver.*S*
Vi har bl.a. lavet en glimrende FAQ, som du kan læse og lære en hel del af, om hvordan man bruger Eksperten.*S*
http://www.ebruger.dk/faq.asp - Eksperten: Sådan gør jeg.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:11 #11
http://maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm
Jeg mener at Maxblast kan hjælpe dig så, men du mister alt hvad der er på disken, jeg kigger lige efter med typenummeret.
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:12 #12
Ok *S*
I enhedshåndteringen siger den Generic IDE DISK TYPE47...
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:15 #13
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Hent Aida, det kan fortælle dig det, vælg Personal.
Når du har installeret det, og startet det, så skal du vælge "Windows lager"
Så får du navnet på harddisken.
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:16 #14
Jeg prøver... øjeblik
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:18 #15
professoren>>Du får til i morgen aften, så ryger der en anmeldelse på.
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:21 #16
AIDA påstår også at det er en Generic.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:22 #17
Også hvis du klikker på Windows lager?
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:23 #18
Yep, kan man så regne med det?
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:25 #19
Generic er ikke et mærke, det er en windowsstandard, så vidt jeg husker.
Jeg hopper lige over i win98, så kan jeg bedre guide dig.
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:32 #20
Jeg tror godt, vi kan regne med, at det er en Maxor, så.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:34 #21
Det gør min Aida også i Win98.
Jeg tjekker lige med et andet program.
Hvad bygger du på at det er en Maxtor?
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:36 #22
At det er den billigste HD TJ Data har, og min PC var i den billige ende. Men det er godtnok snart et år siden. Men navnet virker også bekendt... *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:47 #23
Nu kan jeg selvfølgelig ikke få Sandra til at virke.*G*
Er du 100% sikker på det er en Maxtor, ellers må du slukke maskinen og pille disken ud, skriv navn, størrelse og typenummer op.
Hvis du kører et forkert tool, kan du risikere at ødelægge disken.
Har du prøvet at sætte dit CDdrev til at være First Boot device i BIOS, og installere XP direkte?
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:58 #24
Hov, vi har lige hevet HD'en ud, og det er en IBM DeskStar.
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 19:59 #25
Ja, den er åbenbart ikke bootable.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 20:00 #26
Det er jo en anden snak, har du et typenr eller en størrelse?
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 20:01 #27
41,1 GB, Model: IC35L040AV07-7
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 20:03 #28
OK.
Prøv at hente Drive Fitness test her:
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm#DFT
Du skal ikke tage dig af, at det er Hitachi, de arbejder sammen med IBM omkring Harddiske.
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 20:04 #29
IC35L040AVVA07-0
Det gik vist for stærkt før
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 20:05 #30
Jeg vender tilbage senere, eller i morgen igen, så har du god tid til at prøve fitness test.*S*
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 20:08 #31
Kan jeg ikke give dig points nu, det er jo ikke sikkert, jeg kommer op at køre igen lige forløbig *SS*
Avatar billede heiditc Nybegynder
13. maj 2003 - 20:17 #32
Nå, jeg hopper af nu, så må du lige skrive et svar i mellemtiden, så jeg kan give dig points (nok først i morgen).
Tak indtil videre, i hvert fald! *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 23:44 #33
Du kan ikke give mig point.*S*
Spørgsmålet blev lukket, da du gav professoren dem.
Dem får du tilbage igen, så finder vi nok ud af det.
Jeg skal ikke have nogen, før dit problem er løst.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 17:06 #34
Hvordan går det?
Avatar billede heiditc Nybegynder
15. maj 2003 - 13:50 #35
*S* Det går... Dit lille program fandt ingen fejl, men problemet med xp er der stadig. Dog kun, når jeg vælger at opgradere. Ved fuld installation er der intet i vejen, så det har jeg gjort nu. Men det var jo ikke min hensigt at skulle køre med to OS'er. Men pyt, det virker da, selvom jeg nu ikke kan komme på nettet (derfor den lange tavshed fra mig). Men jeg synes stadig, du skal have nogle points, så kan du ikke sende mig et svar?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 14:00 #36
Jeg kan ikke svare, men det gør heller ikke noget.*S*
De point jeg skal have skal jeg nok få alligevel, og desuden fik du jo heller ikke løst dit problem 100%, hvilket irriterer mig lidt, men jeg har ingen løsning på det.
Avatar billede heiditc Nybegynder
17. maj 2003 - 16:50 #37
Nå, men så må du jo nøjdes med 1000 tak for din tid. *S*
Avatar billede fromsej Praktikant
17. maj 2003 - 18:04 #38
Velbekomme.*S*