Avatar billede askhoej Praktikant
15. maj 2003 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Klient oplysninger

Hej

Er der nogen der kender til en ASP/ActiveX komponent der hjælpe mig med at finde en række oplysninger omkring klienten - jeg har brug for følgende oplysninger:

- Ethernetkort (navn m.m.)
- Harddiske
- Ram
- CPU

Jeg klar over at klienten kommer til at skulle acceptere at jeg finder disse oplysninger, ved f.eks. brug af et ActiveX objekt.

/askhoej
Avatar billede askhoej Praktikant
19. maj 2003 - 08:36 #1
slet ingen der kan hjælpe?
Avatar billede aceofspair Nybegynder
21. maj 2003 - 15:09 #2
Det er ClientSide ActiveX
Men det er en sikkerhedsrisiko!

Hvorfor skal du bruge den information???

Er det ikke nok at spørge brugeren om det???

Jeg ved personligt at ClientSide ActiveX er disablet hos mig, da jeg ikke er interesseret i at folk leecher min PC for info, og jeg ved at jeg ikke er den eneste der har det sådan.
Avatar billede askhoej Praktikant
21. maj 2003 - 15:29 #3
aceofspair >> jeg er klar over risikoen og at brugeren selv skal acceptere at downloade active-x komponenten.

Jeg skal bruge det til at lave en test der viser om brugerens system kan klare den software/service de kan købe hos os - intet ondsindet i det. Det har vist at være en umenneskelig opgave for visse personer at finde ud af om de har et netkort, hvor hurtig deres processor er, etc. derfor ønsker vi denne ekstra service.

Slutteligt så er det selvfølgelig helt frivilligt om man ønsker at downloade softwaren og jeg er ganske sikker på du og andre som har disabled ActiveX heller vil have brug for den ekstra hjælp den gir.

/askhoej
Avatar billede aceofspair Nybegynder
21. maj 2003 - 15:47 #4
Ganske givet vil det være nemmere at lave et stykke software, eller en plugin der kan teste det for jer, og derefter sende dataen til en predefineret adresse, evt. via mail...

Selv kunne jeg forestille mig at i kunne lave et lille stykke software, der efter den har testet brugerens PC, sender dataen via Microsoft Internet Transfer Control, og får et ciffer returneret, som programmet så kaster ind i et link til en hjemmeside (eller automatisk åbner browseren på den pågældende side).
Det vil også løse eventuelle problemer hvis folk bruger andre browsere end Internet Explorer, eller de har ActiveX disablet
Avatar billede askhoej Praktikant
22. maj 2003 - 10:46 #5
lukker igen