Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 22:52 Der er 56 kommentarer

Acces database på nettet?!

Hejsa.

Jeg har fået installeret fra min ´98 cd, et program der hedder microsoft acces database (eller sådan noget), til at ligge mine asp koder ud på. Det virker så fint nok. Fra min egen computer kan jeg gå ind på min ip + min computers navn(http://marks-kasse)!

Eftersom jeg ikke har fået købt mig et dk domæn endnu, og vil vente et par måneder, ville jeg høre om der er nogen af jeg som kender en måde, hvor man kan få andre folk til at skrive: "http://192.***.*.*"???
Eller måske et gratis sted der hoster asp koderne, ud over friserverplads, fordi er altid nede, og desuden vil jeg helst gerne have ftp adgang...!

Håber mig på lidt hjælp, eftersom dette er et stort problem... da jeg skal lave hjemmesider for pengen, hvor dem jeg laver det for, giver mig ekstra penge, vis jeg smider et nyhedssystem og en gæstebog ind...

Mvh Mark J.
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 22:56 #1
har du fast ip?
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 22:56 #2
Ja
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 22:59 #3
"http://192.***.*.*"??? Det har jeg også prøvet det virker kun ved den pc, du sidder ved.
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 23:00 #4
***.*.* at jeg vil holde min ip hemlig... Jeg ved sgu ikke hvor slemt det er at give den væk? http://192.168.1.7
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:00 #5
har du tjekket mend myip.dk hvad din rigtige ip er det der 192.... halløj er jo localhost
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 23:01 #6
Det virker i hvert fald ved min storebrors pc her... nice man! Er de kun over netværk det virer? Eller kan jeg få den til at virke over internettet?
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:02 #7
ok det er gratis at have lidt halløj kørende på http://www.dotnetplayground.com
-
30 MB disk space
500 MB/mo data transfer
MS Access database
Unlimited DSN
Unlimited FTP
XML, WAP enabled
Flash, Shockwave enabled
.aspx, .asmx support
  ASP 3.0
ASP.NET v1
.NET Framework v1
Mobile Internet Toolkit v1
VS.NET support
Web Matrix support
Web services supported
and more ...

jeg bruger det selv - godt nok til aspx men asp skulle også sagtens virke der
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:02 #8
Du kan ikke få det til at virke over internetted
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 23:03 #9
Nice nok... tak sohl...! :)
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 23:04 #10
argh... Den virker sgu ikke helt ;( - man kan ikke oprettet...?! Andre steder så?
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:05 #11
hvorfor kan du ikke oprette?
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:06 #12
http://www.brinkster.com/ - her kan du også arbjede med asp. her er der dog ikke asp på den frie del, men en udemærke webupload som virker ok hvis man ikke skal uploade formeget hele tiden
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 23:08 #13
Ok.... sohl > Der stod et eller andet med at man ikke kunne oprette en bruger for tiden...
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:13 #14
nå men ok nu ved du hvor du kan finde plads.
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:15 #15
>> henrik13 - hvorfor kan han ikke få det til at virke overnettet? - hvis han har en fast ip (som han kan se på myip.dk - oh ikke hans 192....) ås kan han da selvfølgelig få det til at virke over nettet.
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 23:25 #16
sohl... jeg kan gøre så brugere har adgang til visse mapper på min computer... men det virker vist kun på nettet... Det jeg gør er at, fra min computer, opretter jeg en bruger til min storebror, og giver ham adgang til et par mapper på min computer. Det virkede så fint, da jeg gik ind på hans computer, og ind i hans ftp program. Men da jeg skulle oprette til en af mine venner, hvor vi selvfølgelig ikke har netværk, kunne han ikke logge på.... why? Er det muligt at gøre så han kan?

Jeg bruger et program som hedder: "Cerberus"
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:29 #17
>> sohl
Det kan du bare ikke. jeg prøvede at trykke på hans ip før. Svar:
Den kan ikke finde siden.
Men bruges der ex. et ftp program løkkes det hvergang.
:o)
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:29 #18
ok - på dit lokale netværk (med din storebror) har i jeres egne iper som hedder noget med 192.168.osv osv - det er simpelt nok. men hvis en uden for jeres lokale netværk skal ind på din pc skal han/hun have den ip som "kommer ude fra" - aka den i har fra tdc (eller hvad i nu har) - gå ind på www.myip.dk og så får du oplyst den ip som du har og som er den du skal give til din homie,
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 23:30 #19
henrik, siger du, at alle kan gå ind i et ftp program, og logge ind på min ip???
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:30 #20
>> henrik13 - det er da bare et spm om at sætte sin iis rigtigt op.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:32 #21
>> sohl
Det er jo en side du spørger efter, ved at sætte http forand. I ftp programmer skriver du jo bare ex. //192.168.1.7
:o)
Avatar billede jaque Nybegynder
16. maj 2003 - 23:33 #22
Der står en helt anden ip på myip.dk, ind min rigtige? (Hvis jeg går ind i command og skriver ipconfig"????
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:35 #23
JAAAA - når du kører ipconfig i cmd får du din lokale ip
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:35 #24
Ja hvis begge kører ftp, og du har geted tilladelse, dvs, i din maskine står hans ip adresse, med password og er det to ting mere. alle uvedkommende bliver afvist
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:36 #25
>> henrik jeg tror vi mener det samme men eks kan man jo sagtens skrive http://192.168.1.9/index.htm
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:37 #26
Jeg kan ikke komme ind, ved bare at kende din ip adresse, og ftp programmet skal også kører ved dig. Kører det ikke bliver jeg også afvist.
:o)
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:38 #27
ja klart.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:40 #28
>> sohl
Jeg har lige prøvet igen at klikke, på det du skrev. 0 adgang
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:40 #29
- men forresten JAQue jeg er ikke helt med her - det er noget du får penge for at lave - hvad er så lige grunden til at du ikke smider lidt gryn på bordet og køber dig et godt webhotel hvor du har alt hvad du skal bruge?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:43 #30
>> sohl
Han skal vel lave arbejdet, før der er penge.
;o)
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:43 #31
>> på det jeg skrev? http://192.168.1.9/index.htm??? - ja det er jo ligesom en adresse på dit eget netværk så hvis der ikke ligger noget der så er det jo klart du bliver afvist. jeg har selv et neætværk herhjemme med 4 pcere - de kører på ip med 192.168.!.! internt - men når nogen skal se noget som ligger på min pc eks en side jeg er ved at lave eller hente noget skole arbejde så får de min ip som jeg har udad til - den jeg har fra tdc som hedder 80.!.!.!
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:45 #32
ja ok med at han skal tjene pengene - jeg har selv en del webhoteller - netop for ikke at skulle bøvle med gratistjenester osv osv... det er jo ikke kassen det koster sådan et hotel nu om dage :-)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:47 #33
Ja vi var nogle stykker herude i byen der ville sparre ftp programmet, og vi prøvede alt. Men vi måtte til lommerne
Avatar billede sohl Nybegynder
16. maj 2003 - 23:49 #34
hehe - hvad bruger du af hotel? - jeg selv har nogle ved wannafind og nogen ved scannet og et ved adux,
Avatar billede henrik13 Nybegynder
16. maj 2003 - 23:53 #35
Der ligger en 30 dages prøveversion på et prg. med ftp på:
http://www.ghisler.com/
:o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:00 #36
Du kan også over MSN overfører programmer, billeder og ligende.
;o)
Avatar billede jaque Nybegynder
17. maj 2003 - 00:02 #37
Tak for hjælpen drenge. Det virker alt for besværligt at finde det ultimative gratis webhotel... Jeg tror jeg køber mig et dk domæn... hm... er det b-one.dk godt?
Avatar billede jaque Nybegynder
17. maj 2003 - 00:05 #38
Henrik > Mit msn gider ikke at virke rigtigt... når jeg skal overføre filer mener jeg. Jeg har kun kunnet overføre 1 fil, og har prøvet maaaange gange...? Har det noget med at min internetsikkerhed er for høj at gøre?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:11 #39
Ja har du firewol på, så driller den, og nortons virus PRG. blokere også. Jeg må anbefale det prg. jeg henviste tidligere.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:16 #40
Men der kan de ovennævnte prg. stadig gå ind og blokkere.
Du skal regne med det tager hurtig en hel dag , at få alt fjernet Så det kan kører med højst sikkerhed.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
17. maj 2003 - 00:22 #41
Du kan også købe et hos www.cliche.dk de er gode og du får 100 mb plads + asp og access samt php/mysql for 20kr. pr/mnd. ... det er da billigt og de er næsten aldrig nede (mit hotel har aldrig været nede...)...
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:23 #42
jaque
Har du mere at spørge om, ellers går jeg i seng.
;o)
Avatar billede jaque Nybegynder
17. maj 2003 - 00:27 #43
Jeg har ingen form for firewall på min computer mere... blev sgu træt af alt det lort... men efter min konfirmation på søndag, køber jeg en herre nice computer, og der installerer jeg selvfølgelig firewalls. Så bruger jeg den gamle, til at lege hacker-krig mod vennerne...
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:31 #44
Hvad med en eller anden virustester.
Avatar billede jaque Nybegynder
17. maj 2003 - 00:32 #45
Installerer lige avg da
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:32 #46
Du kan jo også for forsøgets skyld kører laveste sikkerhed
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:33 #47
Avg blokere ikke noget, kører jeg selv med.
Avatar billede jaque Nybegynder
17. maj 2003 - 00:34 #48
Og hvordan gør jeg det?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:36 #49
Du går i Funktioner.
Internetindstillinger
og i faneblader Sikkerhed
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 00:38 #50
Og når du ikke er sikker så sæt den til spørg, men der er mange ruder
Avatar billede jaque Nybegynder
17. maj 2003 - 00:56 #51
hm... tak, prøver mig frem...
Avatar billede jaque Nybegynder
17. maj 2003 - 01:10 #52
det er måske lidt flovt, men hvor er det nu Funktioner er?
Avatar billede jaque Nybegynder
17. maj 2003 - 01:10 #53
Der hvor der står "Tools"? inde i selve internettet?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 10:05 #54
Du går i Funktioner.
Internetindstillinger
og i faneblader Sikkerhed.
Her vælger du standard.
Bagefter kører du skydepotmetret ned til laveste nivo. Så er al sikkerhed væk fra MSN.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
17. maj 2003 - 10:10 #55
Kan det så stadig ikke lade sig gørre, er det et prg. der konfligter. Det bedsre er at finde en og skrive med hvor hans MSN virker, og kan sende filer.
:o)
Avatar billede terry Ekspert
17. maj 2003 - 13:59 #56
what has this question to do with Access? I think you would have a better chance of getting and answer if you moved it to ASP programming :o)