Avatar billede magnuson Nybegynder
21. maj 2003 - 12:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

sletning af uønsket gitter

hejsa alle
er der ikke nogen af jeg der lige kan sige mig hvordan jeg sletter det uønskede gitter indeling af celler i excel
altså dem excel selv laver ;)
Avatar billede Chewie Novice
21. maj 2003 - 12:27 #1
Mal cellerne hvide
Avatar billede s_kjaer Praktikant
21. maj 2003 - 12:27 #2
Hvis du markerer eks. 2 celler hvor du vil fjerne delingen immellem, kan du vælge flet celler.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
21. maj 2003 - 12:30 #3
Hvis du ikke har ikonet i værktøjslininen findes den under:Formater-->Celler-->Justering
Avatar billede b_hansen Novice
21. maj 2003 - 12:30 #4
Hvis det er et problem med udskrifterne, skal du gå ind i sideopsætningen og på fanebladet Ark fjerne fluebenet i Gitterlinjer
Avatar billede b_hansen Novice
21. maj 2003 - 12:31 #5
Hvis det er på skærmen, skal du ind i indstillinger og på fanebladet Vis fjerne fluebenet i Gitterlinjer
Avatar billede magnuson Nybegynder
21. maj 2003 - 12:35 #6
hmm er der ikke andre måder !
jer sådan set alle de felter jeg ikke selv har lavet gitter i jeg vil have slettet
Avatar billede magnuson Nybegynder
21. maj 2003 - 12:37 #7
tak b.hansen det var den helt rette løsning som jeg fik der :))
Avatar billede b_hansen Novice
21. maj 2003 - 12:37 #8
Hvilken version af Excel har du?

Og har du prøvet et at ændre indstillinger?
Avatar billede kabbak Professor
21. maj 2003 - 12:38 #9
Exel 2000 funktioner instillinger vis gitterlinier
Avatar billede b_hansen Novice
21. maj 2003 - 12:39 #10
velbekomme
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. maj 2003 - 12:40 #11
Hvorfor vil du have dem slettet, når du ikke har lavet noget i dem, benyttes de jo heller ikke, og du kan heller ikke i dit udskrift se andet end det du har lavet noget i.

Du kan jo også markere det du vil have udskrevet
Filer
Udskriftsområde
Angiv udskriftsområde
Nu er det kun det som kommer på udskriften
Avatar billede Chewie Novice
21. maj 2003 - 12:40 #12
Du kan også marker alle de rækker og kolonner du ikke ønsker at se ..... der efter højre klikker du og vælger "skjul"
Avatar billede sjogren Novice
09. juni 2003 - 17:01 #13
Du kan også skrive en lille VBA-kode i et regneark (f.eks. GiterVæk.xls), gemme arket i C-roden og tilknytte makroen til en brugerdefineret knap. Så kan du altid klikke på den, hvis du står i et vilkårligt regneark og ikke ønsker gitterlinier.

Prøv den her code

Public Sub GitterVæk()
'Makro tilknyttet brugerdefineret knap
    Application.ScreenUpdating = False
    ActiveWindow.DisplayGridlines = False
    Windows("GitterVæk.xls").Activate
    ActiveWindow.Close
    Application.ScreenUpdating = False
End Sub