Avatar billede techno_dk Nybegynder
22. maj 2003 - 18:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Logon/logoff script til windows 2000/2003 server

Hej
Jeg ville hører om der var en der kunne hjælpe mig med et logon-script der mapper nogle drev på klienten fra serveren og også mappe printere fra serveren til klienten.
Og så et logoff script der sletter det mappede drev og printere fra klient computeren.
Jeg har ikke helt styr på det med de scripts så jeg har ingen idé om det skal være et vb-script, en bat-fil eller noget tredje.

På forhånd tak

mvh.
Techno_dk
Avatar billede ebe Praktikant
23. maj 2003 - 00:05 #1
http://home.clara.net/varush/nt/logonscripts/sls.html
her et eksempel.
i princippet er det
net use drev:filnavn, hvor filnavnet mappes som drev hos brugeren
Avatar billede ebe Praktikant
23. maj 2003 - 00:06 #2
det er en bat fil
Avatar billede techno_dk Nybegynder
23. maj 2003 - 09:25 #3
tak skal du have :)

...ved du så med printere? ...eller det kan man måske ikke
Avatar billede jpvj Nybegynder
23. maj 2003 - 09:29 #4
Printere kan du let mappe med kixtart (www.kixtart.com). Du kan lave mange ting ganske enkelt med kixtart scripts. I stedet for at kalde script.bat bruger du blot "kix32w script.kix".

Ex. for at tilføje en netværksprinter bruger du

addprinterconnection("\\server\printershare")

Kommandoen for at mappe drev er magen til "NET USE" under Windows...

lettere kan det da ikke være..

PS: Hjælpefilen skal hentes separat, men det er uundværlig.

JP
Avatar billede techno_dk Nybegynder
23. maj 2003 - 18:37 #5
1000 tak det er jo perfekt :)
Avatar billede ebe Praktikant
23. maj 2003 - 20:25 #6
1000 tak for point, også :)