Avatar billede Noam-9 Praktikant
23. maj 2003 - 17:30 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Tælle dubletter

Jeg har en tabel [queries] med en laaang række ord i. Ordene kan godt optræde flere gange i tabellen.
Nu vil jeg gerne have en tabel hvor alle ordene kun optræder én gang, og med et ekstra felt hvor der står hvor mange gange ordet optrådte i den originale tabel.
Hvordan gør man det?
Avatar billede Noam-9 Praktikant
23. maj 2003 - 17:36 #1
Databasen ligger til dl på http://www.littleboy.dk/eksp_temp/ekspert.mdb hvis det kan hjælpe...
~littleboy
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2003 - 17:59 #2
Lav en forespørgsel med det pågældende felt. I menuen Vis > Totaler vælger du at se totaler.
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2003 - 18:03 #3
Der fik jeg trykket lidt for hurtigt:

Lav forespørgslen og træk feltet ned i designgitteret 2 gange. I det første felt vælger du "Grupper Efter" og i det andet vælger du "Antal", så har du antallet at foreskomster af ordene. Hvis du vil have en tabel, kører du en tilføjelsesforespørgsel på forespørgslen, der sender data over i en ny tabel.
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2003 - 18:07 #4
Ps.: Ordet carlsber eksisterer 22 gange.
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2003 - 18:09 #5
when you say "ORD" do you mean text fields? For example the following two "text fields" are different even though they contain the same word "portefølje". Or are you expecting to go through EVERY text field and find each individual word. If that is what you wantthen 60 points isnt going to get yoiu anywhere!

”portefølje ledelse”
”portefølje styring”

Another example, same word but different text!
”mærkevarer”
”mærkevarer”?
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2003 - 18:11 #6
mugs carlsber exists 26 times (at the start of the text) :o)
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2003 - 18:11 #7
carlsberg
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2003 - 18:12 #8
carlsberg
carlsberg and markedraport
carlsberg and markedrapport
carlsberg leverandør
carlsberg?
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2003 - 18:13 #9
I have been drinking too many of them ;o)
Avatar billede mugs Novice
23. maj 2003 - 18:13 #10
But never mind - i prefer Tuborg.
Avatar billede terry Ekspert
23. maj 2003 - 18:16 #11
They both taste the same to me, I prefer a good English beer or Guinness :o)

and here is the queru if what you want is the first of my examples

SELECT [Queries uden match].[cs-uri-query], Count([Queries uden match].[cs-uri-query]) AS [CountOfcs-uri-query]
FROM [Queries uden match]
GROUP BY [Queries uden match].[cs-uri-query]
ORDER BY [Queries uden match].[cs-uri-query];
Avatar billede Noam-9 Praktikant
23. maj 2003 - 18:30 #12
Mange tak for hjælpen.
Jeg prøver lige om jeg kan dele pointene imellem jer, for begge svar er jo rigtige.
Avatar billede Noam-9 Praktikant
24. maj 2003 - 18:28 #13
Hej igen,

Jeg har lige et spm. mere. Der er 60 mere at hente her: http://www.eksperten.dk/spm/356617

~Littleboy