Avatar billede Noam-9 Praktikant
24. maj 2003 - 18:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Splitte poster op.

Hej.
Jeg har en tabel i access hvor hver post kan indeholde enten enkeltord eller sætninger. Nu vil jeg gerne have en ny tabel med én post for hvert enkelt ord. Hvordan gør man det?

GAMMEL TABEL:
sportsindustri
sportsindustrien
the sporting business
interorganisatoriske relationer
interorganisational relations
interorganizational relations
olaf
det europæiske kontor for bekæmpelse af svig

NY TABEL:
sportsindustri
sportsindustrien
the
sporting
business
interorganisatoriske
relationer
interorganisational
relations
interorganizational
relations
olaf
det
europæiske
kontor
for
bekæmpelse
af
svig

~Littleboy
Avatar billede Noam-9 Praktikant
24. maj 2003 - 18:25 #1
Der ligger en eksempeldatabase på http://www.littleboy.dk/eksp/anden_ekspert.mdb som måske kan hjælpe...
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2003 - 18:31 #2
littleboy>This is what I was trying to say in your previous question!
It requires some VBA code to do this and maybe an hours work!
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2003 - 18:35 #3
there is one record with the following text

20th century

This is in fact TWO words, so if I did what your questions askes it would end up in two records and I am sure it isnt what you want is it?
Avatar billede hekla Nybegynder
24. maj 2003 - 18:36 #4
Jeg tror at det er nemmere at eksportere din tabel til tekst og importere den til Excell med mellemrum som separator, sortere og flytte rundt manuelt. I hvert fald, hvis ikke du skal gøre det mange gange.
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2003 - 18:37 #5
also
web-based training
is this two or three words?
and I am sure there are more!
Avatar billede hekla Nybegynder
24. maj 2003 - 18:37 #6
Det var et svar
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2003 - 18:39 #7
hekla>this can be done resonably easy in code but we need to define the conversion rules before starting and also the pints because 60 isnt going to get anywhere :o)
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2003 - 18:40 #8
pints  = points, although pints (of beer) is prefered :o)
Avatar billede hekla Nybegynder
24. maj 2003 - 18:50 #9
Det kan godt være at det nemt kan gøres vha kode, men med Excel kan det laves på 2 minutter. Det løser selvfølgelig ikke problemet med "conversion rules", bortset fra at man i sin import kan sætte de delimiters op, som man ønsker.

Hvis det giver 60 pints vil jeg godt lave det :o)
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2003 - 18:52 #10
2 minutes>Your welcome :o)
Avatar billede hekla Nybegynder
24. maj 2003 - 19:53 #11
Det er ikke 60 pints på to min. Det er opgaven :o)
Avatar billede terry Ekspert
24. maj 2003 - 20:17 #12
Hekla I agree to some extent, but if I looked at every question as  "en opgave" then I wouldnt get much else done so I have to make priorites. Using an hour or so for 60 points isnt as atractive as earning say kr.500 so littleboy may not get an answer. But then if it was 60 pints (of beer) then I would concider it :o)

Anyway hekla are you finished? if it only takes two minutes then I would have placed and answer ages ago :o)
Avatar billede Noam-9 Praktikant
24. maj 2003 - 20:57 #13
Hekla, du behøver såmænd ikke lave det, bare beskrivelsen af løsningen passer er det fint. Det er det de 60 points er for :)
Og det gør den jo, så pointene er dine. Tak for hjælpen.

~Littleboy
Avatar billede hekla Nybegynder
24. maj 2003 - 21:41 #14
Tak for point, littleboy.

terry> Så lad os kalde det en udfordring i stedet. Jeg kan sagtens følge dig i, at din løsning æstetisk set og principielt ville være bedre, men nogle gange er de mere bastante, simple løsninger nemmere at gå til. :o)
Avatar billede terry Ekspert
25. maj 2003 - 10:24 #15
If it was a one off task then a simple solution is always the best.
Littleboy I like your attitude "bare beskrivelsen af løsningen passer er det fint". If others looked at it in the same way then we maybe wouldnt have over 600 unanswered questions :o)