Avatar billede kkd Nybegynder
28. maj 2003 - 17:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med TV-out!

Hej...

Jeg har et lidt spøjst problem:
Hvis jeg opretter en klon af min skærm, og lader klonens output være TV'et, fungere det fint, bare ikke hvis jeg vil se film (.avi .mpeg eller DVD). Skærmen bliver gengivet fint, bare ikke i det felt, hvor filmviseren er - der er den sort!
Det virker fint, hvis jeg ikke benytter klon-funktionen, men bare ændrer outputenheden til tv (så pc-skærmen går sort).

/kkd :oD
Avatar billede soda Nybegynder
28. maj 2003 - 18:39 #1
Hvilket grafikkort har du ? - Hvis du har et nVIDIA grafikkort, så hente driverne 30.82 eller 40.72 fra deres hjemmeside www.nvidia.com.

Det to drivere er 100% stabile i forholde til de mange andre drivere nVIDIA har smidt på gaden i gennem tiden.

De burde løse dit problem. Jeg har haft selv samem problem. Ændring af driver til 30.82 afhjalp problemet.
Avatar billede becko Nybegynder
28. maj 2003 - 19:46 #2
Det kan være din skærm opløsning, et TV kan kun køre 640x"det kan jeg ikke huske"
Avatar billede geforce3 Praktikant
28. maj 2003 - 19:48 #3
Sådan slår du 'overscanning' til?
egenskaber for skærm > instillinger > avanceret > geforce fanen > yderligere egenskaber-knappen > overlaystyringsenheder > styringsenheder til videospejling > vælg feks. kildeforhold.
Dette gør at dine film blir vist i 'fuld skærm'
Avatar billede c-holst Novice
28. maj 2003 - 21:05 #4
x 480 he he, det skal den stå til ude i det første vindue under indstillinger. Men inde under Nview kan så under devicesettings sætte opløsningen højere på en lille skydebjælke.
>geforce3, mener du ikke bare at han skal vælge overlay....på den sekundære skærm. Har ikke lige mit nview slået til, og jeg kan ikke lige huske den rette sti.
Avatar billede geforce3 Praktikant
28. maj 2003 - 22:23 #5
Kan jeg heller ikke:D Men har det slet ikke... Men har lige fået nyt bundkort... og cd'er... NvieW altså...
Avatar billede kkd Nybegynder
29. maj 2003 - 11:53 #6
soda>> Jeg bruger 40.72
becko>> TV'et kører nu med 800x600 (de nyeste klarer 1024x768)
Avatar billede soda Nybegynder
29. maj 2003 - 11:58 #7
Så prøv eventuelt med 30.82. - Du burde kunne bruge 800x600, men så sandelig også 1024x768, som du selv skriver. Jeg bruger altid sidste nævnte.
Avatar billede kkd Nybegynder
29. maj 2003 - 13:03 #8
Mit TV-understøtter ikke 1024x768 - en lidt ældre sag! Hvor kan jeg finde 30.83, til Windows 2K Pro - andet sted end Nvidia.com (deres downloads virker sgu ikke for mig i dag)!
Avatar billede soda Nybegynder
29. maj 2003 - 13:10 #9
Avatar billede kkd Nybegynder
07. juni 2003 - 20:28 #10
Ingen af de foreslåede drivere løser problemet. Ej heller det der med overscanning! Jeg er bange for at det er mit tv og pc der ikke vil snakke sammen!
Avatar billede kkd Nybegynder
10. juni 2003 - 21:55 #11
Nu lukker jeg altså spørgsmålet. Og jeg tillader mig at beholde pointene, for selvom det var vel ment, så er jeres forslag altså ikke løsningen på mit problem.