Avatar billede bpuschl Nybegynder
03. juni 2003 - 06:47 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Tilføj filer til browsers cache

En af de avanceret

Da jeg skal kommunikere over en ekstrem langsom linie (9600) så kunne jeg godt tænke mig at kopiere en række billedefiler ind i browserens cache inden at jeg tilgår websitet.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. juni 2003 - 07:41 #1
Det tror jeg næppe er muligt. Fordi Temp. Internet Files registreres i filen index.dat - og det kan du ikke gøre manuelt.
Er vis ning af billeder vigtigt? Ellers brugt Internetindstillinger -> Vis alternativ tekst ved billeder. Billederner loades ikke, istedet vises en tekst på billedpladsen.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
03. juni 2003 - 08:07 #2
Jeg vil tro, dvs. jeg ikke er sikker, men en mulighed var at lægge sittet på en cd og så browse rundt på cd'en.

//akj
Avatar billede bpuschl Nybegynder
03. juni 2003 - 09:09 #3
Billederne er nødvendige, og html teksten skal generes automatisk fra en PHP/MySQL løsning.

Jeg har mulighed for at lave en installation af billederne og også skrive til index.dat filen. Kan det så lade sig gøre?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
03. juni 2003 - 09:11 #4
Har du ikke mulighed for at forbinde midlertidigt med en hurtig linie ??

//akj
Avatar billede bpuschl Nybegynder
03. juni 2003 - 12:13 #5
Nej, de to pc'er (arbejdsstation/server) er forbundet via seriel kabel, men der sker en installation på arbejdsstationen, så jeg har mulighed for at kopierer billeder over til cachen hvis det er en løsning.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
03. juni 2003 - 12:25 #6
Så skal du kopiere filerne ind i temporary internet files og opdatere index.dat. Hvilket format den er i ved jeg ikke.
Der findes en masse free/shareware programmer der kan vise hvad der er i index.dat, måske er der også en der kan skrive i den.

//akj
Avatar billede bpuschl Nybegynder
04. juni 2003 - 12:52 #7
Efter en omfattende undersøgelse må jeg konstatere at der ikke kan skrives til index.dat filen. I får dog 20 point hver for jeres vejledende svar. tak for hjælpen
Avatar billede dk_akj Nybegynder
04. juni 2003 - 12:54 #8
selvtak.

//akj