Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 13:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Form uden "klik" lyd?

Hvordan laver jeg så min form www.steen-moller.dk/chat ikke siger KLIK, når man er logget ind, og har åbnet chatten?
Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 13:51 #1
Hver gang man har skrevet en besked og så trykker enter siger den "KLIK" - og sender derefter dataen til mysql'en -> Hvordan undgår jeg dette, jeg har ingen submit knap!!!!
Avatar billede fennec Nybegynder
10. juni 2003 - 14:03 #2
Det er en lyd som windows laver, og som jeg er bekendt, kan den ikke fjernes via browseren.
Du kan fjerne den under kontrolpanelet/multimedia
Faneblad: lyde
menupunkt: windows stifinder/start navigation

(har selv fjernet den da jeg ikke gider høre på alle de kliklyde)
Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 14:07 #3
Nej!
Jeg VED at den kan fjernes - www.ncity.dk/chat - se selv, deres har det ikke, det er bare et eksempel ud af mange jeg har set, men jeg kan ikke se hvad det er de gør i deres source :( - Det er noget med JS onsubmit ;)
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
10. juni 2003 - 14:13 #4
Når du ved hviklet website som har løst problemet, hvorofor skriver du så ikke bare til dem og får tilsendt kildekoden helt gratis og lovligt???

Jeg har kun gode erfaringer med at skrive til et website med sådan et spørgsmål  :-)
Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 14:17 #5
har spurgt dem, de vil ikke røbe det..!
Avatar billede olebole Juniormester
10. juni 2003 - 14:26 #6
<ole>

Det er løst ved at man ikke submitter formen, men loader et script, dynamisk med input-feltets value som query-argument. Løsningen virker i øvrigt kun i IE.

Kik i kildekoden. Du skal være ihærdig for at undgå at se, hvordan det er lavet  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 14:28 #7
Ok, tak olebole :) - Ps, det lykkedes mig at få opdateringen til at være lydløs og blinkløs, ved brug at metaer ;)
Avatar billede olebole Juniormester
10. juni 2003 - 14:33 #8
Så synes jeg da, du skulle vise alle de andre, der gerne vil lære det, hvordan du har gjort  :)

Så håber jeg iøvrigt, at du laver en chhat, der er bare en anelse bedre end http://www.ncity.dk/chat
Den er _yderst_ usmart lavet og et fint skole-eksempel på, hvordan en chat absolut ikke skal laves  ;o)
/mvh
Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 23:44 #9
Ole - Det er ikke mig der har lavet den chat - det var bare et eks. på en chat der ikke havde klik/blink  -  min textchat er www.steen-moller.dk/chat - HEHE :)
Avatar billede olebole Juniormester
10. juni 2003 - 23:55 #10
Yups - I know. Nu prøvede jeg ellers at komme udenom, men nu gør du det jo lidt svært for mig. Så bliver jeg jo nødt til at skrive, at din ikke adskiller sig væsentlig fra den anden - din er såmænd ligeså håbløst kodet  :)
/mvh
Avatar billede qredee Nybegynder
11. juni 2003 - 00:01 #11
Hehe - Den er faktisk meget simpel, min chat, og godt kodet, har fået ros af mange..
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2003 - 00:08 #12
Min yngste datter tegnede fiiiiiiiine tegninger, da hun var mindre - og fik megen ros for dem. Idag er hun 10 år og nu ser tegningerne helt anderledes ud  ;o)

Din chat er dårligt kodet, fordi du belaster serveren flere tusinde procent mere, end nødvendigt. Hvis ikke den var så simpelt kodet, kunne den være acceptabel - men man kan ikke skrive en bare nogenlunde effektiv chat på den måde  :)

Men hvordan løste du problemet med klik-lyden via meta-tags? Det tror jeg, der er mange på E, der gerne vil vide  :)
/mvh
Avatar billede qredee Nybegynder
11. juni 2003 - 00:28 #13
Det skriver jeg i morn lige HER - nu går jeg i seng..
Avatar billede qredee Nybegynder
11. juni 2003 - 10:02 #14
Indsætter du dette i din chat's "CHAT VINDUE" der hvor teksten står, eller bare et andet sted, opdatere chatten uden klik og blink:::
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="page-enter" content="blendTrans(Duration=0, transition=15)">
<meta http-equiv="page-exit" content="blendTrans(Duration=0, transition=15)">
<script type="text/JavaScript">setTimeout("window.location.reload(true);",2000);</script>

Håber alle herinde for glæde af dette ;)
Avatar billede olebole Juniormester
11. juni 2003 - 14:15 #15
Hvorfor ikke løse det på en måde, der opfylder standarderne? Det er jo propritær IE-kode.