Avatar billede janfrost Nybegynder
10. juni 2003 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Støjsvag strømforsyning

Min køler i strømforsyningen larmer temmelig meget og vil gerne skifte den. Kan jeg umiddelbart skifte den ud, eller er der noget specielt,jeg skal tænke på, når jeg gør det. Jeg har ledt på EDB-priser, men der er alt andet end støjsvage strømforsyninger, synes jeg.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 17:09 #1
Prøv at rense den, og smøre lejerne.*S*
Avatar billede riversen Nybegynder
10. juni 2003 - 17:09 #2
www.webconsult.dk eller www.studiedata.dk

hvis du kun vil skifte køleren, skal du tænke på at reklamationsretten ryger
Avatar billede kadann Nybegynder
10. juni 2003 - 17:11 #3
Du har to muligheder.. Du kan pille den blæser ud, som du har i din strønforsyning, og så udskifte den med en lownoise blæser, som f.eks. en Papstblæser:

http://www.studiedata.dk/group.asp?group=146

Den anden mulighed er, at købe en lownoise strømforsyning, som du f.eks. kan se her:

http://asp.webconsult.dk/privat/varer.asp?cID=1&sID=1

Den billigste løsning er naturligvis at udskifte din nuværende blæser, men du kan være uheldig at blæseren måske ikke kan levere nok luft, så din strømforsyning brænder af..

Jeg ville gå efter f.eks. Enermax strømforsyningerne hos webconsult.dk .. de er godt nok dyre, men det er god kvalitet og de er meget støjsvage.
Avatar billede miljoeken Nybegynder
10. juni 2003 - 17:12 #4
jeg har smidt en 12 db papst i min 350W PSU
Avatar billede dauer Nybegynder
10. juni 2003 - 17:12 #5
NoiseControl strømforsyninger er gode og meget støjsvage, men til gengæld er de også meget dyre. Den billigste løsning ville være at udskifte blæseren i din strømforsyning med en støjsvag Papst blæser.
Avatar billede dauer Nybegynder
10. juni 2003 - 17:13 #6
hovsa, jeg fik vist ikke opdateret siden inden jeg svarede :)
Avatar billede janfrost Nybegynder
10. juni 2003 - 17:46 #7
Tak for hjælpen.