Avatar billede kingmanon Nybegynder
11. juni 2003 - 12:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente querystring fra parent, hvordan?

Som overskrifter lyder vil jeg gerne hente querystring/alle url parametre fra det åbnene vindue, men kan slet ikke få det til at fungere :(

jeg har to dokumenter, 1 dokument der ikke gør andet end at åbne et lille nyt vindue og så det lille vindue der indeholder følgende:

    alert("parent: " + parent.document.location.search.substring(1));
    alert("self: " + document.location.search.substring(1));

Dette giver det samme resultat og det kan jeg ikke forstå!

Er der et venligt geni der kan hjælpe mig?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juni 2003 - 12:09 #1
alert("parent: " + opener.document.location.search.substring(1));
Avatar billede roenving Novice
11. juni 2003 - 12:21 #2
Parent angiver ikke et andet browser-vindue, men et dokument som har indlejret et 'barn' -- hvis der ikke er nogen 'forælder' er parent og self og window det samme !-)

-- når du bruger erikjacobsens ser du også det rigtige i at bruge opener
Avatar billede kingmanon Nybegynder
11. juni 2003 - 12:41 #3
Smukt, hurtigt svar!