Avatar billede hansen2000 Nybegynder
13. juni 2003 - 23:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

NT4 hænger under boot / hvordan stoppes services?

hej drenge!

sidder med en klam nt4'er, som ikke gider at starte op korrekt mere...

jeg kan komme ind på skrivebordet og så fryser den 20sekunder efter.

jeg kan se at der er et eller andet compaq program som startes sekundet før den fryser - hver gang.

det er en nt4sp6 server med exchange5.5

jeg har brug for noget fejlsikret tilstand eller en anden måde at undgå kørsel af services

mange tak på forhånd!

-hansen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juni 2003 - 23:53 #1
Hmmm.. i gamle dage kunne man holde CTRL tasten nede og så startede windows uden at køre de programmer som starter automatisk op. Prøv at se om det også er tilfældet her. Jeg har desværre ikke nogen nt ved hånden som jeg kan teste på.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juni 2003 - 00:01 #2
Hmm.. søgte lidt på nettet og det er muligvis shift der skal bruges i stedet. (jeg er dog stadig ikke sikker på at det er indbygget i nt)
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
14. juni 2003 - 00:02 #3
shift-tasten mener du vel...den standsede kun programmer i Start-mappen

på nt disabler den kun autologin...

-hansen
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
14. juni 2003 - 00:02 #4
hehe ;_>
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. juni 2003 - 00:15 #5
Hehe var ikke nødvendig. Det var et skud fra hoften. Fortsæt blot i samme stil, hvis du ikke vil have folk til at hjælpe.

Brug denne bootdisk til at slette servicen i registreringsdatabasen:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Services skulle være her:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
14. juni 2003 - 00:27 #6
prøver...kan godt være at jeg først gør det i morgen - ret busted...

-hansen
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
15. juni 2003 - 15:33 #7
er du helt gal hvor er det et freaky program - har ingen backup af serveren, så nu lader jeg det lige ligge lidt tid og ser om der er nogen som virkelig skal bruge noget derfra...du får point alligevel, da programmet nok virker...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juni 2003 - 15:42 #8
Det er det. Jeg har afprøvet "skift password" funktionen på både nt, 2000 og xp, så jeg har stor tillid til det.

Takker for point :-)