Avatar billede netzie Nybegynder
17. juni 2003 - 14:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Avanceret form teknikker

Hejsa,

Jeg har en del spørgsmål om forms - for mig i den avancerede enden af skalaen. (Helst ikke ASP løsninger, lad os prøve at blive en alm. HTML)

Lad os begynde! (KEEP IT SIMPLE PLEASE)

Nummer 1: Hvordan laver man udregninger, priser antal etc.
Jeg skal lave en lille enkelt side der kan regne forskellige priser ud og lave en total.

Nummer 2: Hvordan øverfører man felter til næste side?
Jeg har et langt spørgeskema som bør deles i to sider.
Side 1 indeholder navn og data og et par vigtige ting som er gode at overfører til næste side. (men alle felter skal medtages ved "SUBMIT")

Nummer 3: Nogle af de felter på side 1, i det lange spørgeskema, har indflydelse på hvilke spørgsmål der så skal medtages på side to... hvordan sættes disse kriterier?
(Designet er lige fedt - om det er nemmere med radio, krydsaf eller lister er et fedt)

Nummer 4: HAR IKKE noget med spørgeskemaet at gøre -
(Betalingsformular)
Jeg har nogle systemfelter "amount", "Butiksid" der skal checkes af en securetunnel - hvordan afgiver jeg at disse overføres til næste side / securetunnel ?
Side 2 som jo er en form ganske som side 1 skal / kan checke for errorcodes.

Parameter Beskrivelse

MerchantNumber Forretningens unikke id. Tildelt af PBS (Krævet)
SessionID SessionID (Valgfri)
TunnelURL URL som skal sikres. (Valgfri. Hvis denne er angivet tager den prioritet over den der er angivet i administrationen.)
Amount Beløb som hæves. (Valgfri)
OrderID Butikkens ID nr. for ordren (Valgfri)
CurrencyID Valutakode (ISO4217) 208 for DKK. (Valgfri)

Følgende variabler kan benyttes i den side som kaldes. Disse vil blive udskiftet med de kaldte værdier.
%%MerchantNumber%% Udskiftes med MerchantNumber
%%Amount%% Udskiftes med beløbet som hæves (Amount)
%%OrderID%% Udskiftes med OrderID
%%CurrencyID%% Udskiftes med CurrencyID

HER KOMMER ERRORCODES - Hvordan checker jeg disse og får den rigtige besked til at blive vist ??

Fejlkoder
Hvis der opstår fejl under betalingstransaktionen medtages følgende fejlkoder til FAILURL samt FAILStatusURL kaldene.

Parameteren hedder "errorcode" og kan have følgende værdier:
0 = Merchant/forretningsnummer ugyldigt
1 = Ugyldigt kreditkortnummer
2 = Ugyldigt beløb
3 = OrderID mangler eller er ugyldig
4 = PBS afvisning - (Oftest - ugyldig kortdata, spærret kort osv...)
5 = Intern server fejl hos DanDomain eller PBS

Glæder mig til at høre om en eller flere løsninger!

Netzie
Avatar billede kr-data Nybegynder
17. juni 2003 - 14:26 #1
Glem det med at undgå asp eller php, når du ikke undgår det vil jeg råde dug til php, bl.a. fordi det er gratis, og derfor understøttet af flere servere, et godt sted at starte med php er www.webcafe.dk/artikler/php ked af det, men har endnu ikke set et script i den stil som kan uden et "serversprog" (php, asp osv.)
Avatar billede netzie Nybegynder
17. juni 2003 - 14:48 #2
OK !! Så lad os bare tage ASP med i betragtningen :) PHP er udelukket hos min søde udbyder :(
Nu er jeg ikke den bedste til disse "script" sprog eller server ting. Så et godt eksempel ville lune godt i maven :)

Netzie
Avatar billede kr-data Nybegynder
17. juni 2003 - 18:30 #3
kig på www.html.dk ddet er mit bedste råd, selv om det ikke er perfækt, så er det godt i gang, og på dansk!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
18. juni 2003 - 06:06 #4
Det var mange spørgsmål. Hvis du tager udgangspunkt i asp [en server funktion er krævet til det du ønsker at lave], og intet kender til det, så er www.html.dk ´s tutotials et meget godt sted at starte.

Ellers kan du hente kilde kode til en shop her http://www.asp101.com/samples/shopping.asp

:-) karsten
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. november 2003 - 19:57 #5
lukketid?
Avatar billede netzie Nybegynder
20. august 2010 - 15:23 #6
Så er den vist FOR Gammel=== :)