Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 16:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

problemer med smarty og date-format

{$smarty.now|date_format:"%A, %B %e, %Y"}
Burde returnere:
Tuesday, June 17, 2003

Men mit output ser således ud:
Tuesday, June, 2003

Er der nogen der har en forklaring på hvorfor %e ikke eksekveres?

Se evt:
http://smarty.php.net/manual/en/language.modifier.date.format.php

Mvh, Michael
Avatar billede myplacedk Nybegynder
17. juni 2003 - 17:11 #1
Hvad står der i "cache-filen"? Altså den fil, hvor dit smarty-kode er lavet om til php-kode...
Avatar billede defrost Nybegynder
17. juni 2003 - 18:38 #2
Fra http://dk.php.net/strftime

Note: Not all conversion specifiers may be supported by your C library, in which case they will not be supported by PHP's strftime(). This means that e.g. %e, %T, %R and %D (there might be more) will not work on Windows.

Du bruger garanteret en windows-server, der ikke understøtter %e. :-(
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 18:58 #3
defrost >> Du sidder til dagligt lige ved siden af den server, hvorpå problemet er opstået ;)

Hva' gør vi så ???
Avatar billede defrost Nybegynder
17. juni 2003 - 19:08 #4
d!iktator >> Tjaaah.. Den nemmeste måde er vel et beslutte at outputtet skal se anderledes ud. :-)

... Men hvis det _skal_ se sådan ud bliver det rigtigt besværligt og ikke særligt kønt... Men det er op til dig.
Avatar billede defrost Nybegynder
17. juni 2003 - 19:14 #5
Fik lige en ide... Hvad hvis du prøver det her:

{$smarty.now|date_format:"%A, %B %d, %Y"|replace:" 0":" "}

Det er grimt og utestet, men det kan være, at det virker. :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 19:22 #6
Jamen hallo - det er sg' da ok ;)

Jeg HAR nemlig lavet alt det 'kønne'
{if $smarty.now|date_format:"%w"=="0"}Søndag{/if}
{if $smarty.now|date_format:"%w"=="1"}Mandag{/if}
{if $smarty.now|date_format:"%w"=="2"}Tirsdag{/if}
osv. osv., så det var egentligt bare datoen jeg manglede...
Avatar billede defrost Nybegynder
17. juni 2003 - 19:33 #7
Det var jo dejligt. :-)

Så var det jo ikke så slemt endda....