Avatar billede lingoman Nybegynder
17. juni 2003 - 18:55 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Virus PE_Parite.A og PE_Parite.B

Hej alle,

En kollega har fået virus...
Da jeg ikke selv kender denne type vil jeg spørge eksperten til råds.

Det drejer sig om disse 2:
  PE_Parite.A
og PE_Parite.B

Han har allerede forsøgt sig med virus fjerner fra MicroTrend men uden held :-(

Har nogen af jer viden om hvordan man kan bære sig ad med at fjerne disse viri ?

Jeg er kun på eksperten om aftenen, så I må ikke antage at jeres svar er forgæves... Der går 24 timer imellem mine indslag.

Håber at en af jer kender disse viri og har erfaring med at få dem væk.

med venlig hilsen,
LingoMan
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 18:58 #1
Jeg tror den eneste mulighed er Norton eller McAfee antivirus.

Jeg har haft mange andre, men det er aldrig gået godt, og så er der nogen viruser norton eller mcafee finder, som de andre ikke finder.

Så prøv at scan dem med en af de 2 virus scannere. (Jeg kan bedst lide Norton)

Download evt. en gratis prøveversion.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juni 2003 - 19:01 #2
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juni 2003 - 19:03 #3
hvis du køre Win9x eller Windows 2000/XP med FAT32

så kan F-prot sikkert fjerne den
http://www.f-prot.com/
Avatar billede lingoman Nybegynder
17. juni 2003 - 19:03 #4
Har du selv haft netop disse typer, eller er det fordi du har gode erfaringer med disse programmer ved anden virus infektion?

Måske er jeg doven, men det ville glæde mig med links til disse demo-programmer...

geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
17. juni 2003 - 19:05 #5
Jeg er glad for jeres mange gode forslag men må desværre smutte nu.
Vender tilbage senere i aften.

på forhånd tak!
geo
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 19:05 #6
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
17. juni 2003 - 19:06 #7
...til Norton AntiVirus 2003.

Jeg har ikke haft erfaringer med disse viruser, men jeg ved at der er mange viruser, mange antivirus programmer ikke opsnapper. Der plejer Norton & McAfee altid at virke.
Avatar billede yeti Nybegynder
17. juni 2003 - 19:17 #8
Jeg vil gætte på at du ikke har fået slået automatisk systemgendannelse fra inden du har forsøgt at fjerne disse vira. Du kan læse hvordan man gør på

http://www.trendmicro.com/en/security/advisories/win_me_clean.htm

Du kan læse lidt mere på:

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_PARITE.A

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_PARITE.B

Eller hvis du hellere er fri for Trendmicro så på :
http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99690#removal_instructions
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juni 2003 - 19:42 #9
har haft den virus 2 gange.
Den kan fjernes i alle exeér, af trend, men ligger så i temp. mappen, og EI er ramt..., fylder vist nok 172 kb. det står oz på trend micro´s side...
Det jeg gjore var at starte op på en anden hardisk, og slettede så filen, erstattede EI exe, fra den hd, jeg startede op på.
Men øv for en smart virus.:O)
Avatar billede lingoman Nybegynder
17. juni 2003 - 20:47 #10
Hej
så er jeg tilbage igen, og min kollega er her for at fortælle om sit system
mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
17. juni 2003 - 21:12 #11
Hej alle!
Jeg er så Geo's kollega med PE_Parite.A og .B på computeren. Jeg har allerede en tro på, at jeg ved jeres hjælp kan få renset systemet. Jeg kører med Windows '98 og FAT32.
Venlig hilsen
Steen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juni 2003 - 21:16 #12
Avatar billede c-holst Novice
17. juni 2003 - 21:23 #13
ellers er der jo www.spywarefri.dk
her kan du finde links til alle gode og gratis services. både online og til download. der er også danske guider til mange af programmerne
hvad med en onlinescaning hos fx housecall eller panda activescan.

der er mange forskellige progs, så det er bare om at komme igang, og selv om det er gratis kan det jo også være godt, da selskaberne bag jo gerne vil sælge deres "proudgaver"
Avatar billede c-holst Novice
17. juni 2003 - 21:25 #14
husk at slå systemgendannelsen fra som yeti siger. tøm dine temp filer slet dine cockies og kom igang med en hovedrengøring af din maskine med programer fra ovennævnte link

god fornøjelse

ellers er en søgning her på E! altid en god kilde til info
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. juni 2003 - 23:10 #15
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. juni 2003 - 23:12 #16
glemte at skrive at det var removel til din virus, men det havde du sikkert gættet:)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. juni 2003 - 23:32 #17
problemet er bare at filen er i "brug" når alle de fine programmer vil fjerne den, for de et problem...har prøvet...:O/
har man et eksternt drev el. lign. er det den bedste måde at fjerne den på...hurtigste..:O)
Det er ikke en "dårlig el. dum " virus..
At tømme sin Temp mappe er fint nok....men er der en fil tilbage..ja , så er det en..hvis  den ikke er fjernet fra de andre exeér...ja, så er den blot tilbage når du genstarter...husk at checke...den skifter navn hver gang...men i/du kan se det på størrelsen..good luck.
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. juni 2003 - 13:24 #18
Kære "eksperter"!

TrendMicro meddelte, at den ikke kunne fjerne PE_Parite.B fra en temp-fil, kceb343.tmp. Den kunne heller ikke slette filen. Men bagefter gik jeg ind og slettede den manuelt. Så kørte jeg den store scanning/udrensning med LPT5??, og så lykkedes det tilsyneladende. Så i første omgang håber jeg, at mit problem er løst, ellers prøver jeg med nogle af jeres andre forslag.
Tak for hjælpen!

Venlig hilsen
Geo's kollega, Steen

Ps. tildeler lige nogle flere point :-)
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. juni 2003 - 13:29 #19
Hvad skete der ? Det må I unskylde! Jeg tildelte alle med et svarfelt 30 point men den afviste alle de andre... opretter lige nye spørgsmål med jeres point.

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
19. juni 2003 - 13:33 #20
point til yeti aovergaard bartfreak c-holst
ref: http://www.eksperten.dk/spm/366031

>>yeti
>>aovergaard
>>bartfreak
>>c-holst

hvordan tildeler jeg point til jer? experten har vist ændret fremgangsmåden siden sidste år...
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
19. juni 2003 - 14:11 #21
Takker!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
19. juni 2003 - 17:30 #22
opret et spørgsmål...
der hedder"point til..??"

Men takker..:O)