Avatar billede doek Nybegynder
18. juni 2003 - 21:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ftp_get() giver problemer på windows xp, apache2, php4

System: Windows XP SP1 - Apache 2.0.46 - PHP 4.3.1

Jeg har lavet en side, hvor man kan se hvad der ligger på en ftp server, og det virker fint.

men så når jeg vil anvende FTP_GET() får jeg hele tiden Warning: ftp_get() [function.ftp-get]: Permission denied

Jeg kalder den med stream, lokal fil, server fil, FTP_BINARY

Dette er noget crap og hvordan får jeg det til at virke?

Hvis der skal gives skrive rettigheder vil jeg gerne vide hvor!

Jeg har i forvejen et gallery kørende med upload funktion som virker fint.

Det fulde sti til hvor filen fra FTP serveren skal gemmes er angivet.
Avatar billede detox Nybegynder
18. juni 2003 - 21:47 #1
Jeg tror ikke du skal angive en fuld sti, prøv at kalde funktionen fra den mappe du vil gemme i og nøjes med filnavn. Det virker for mig med næsten samme system.
Avatar billede doek Nybegynder
18. juni 2003 - 21:49 #2
virker heller ikke
Avatar billede detox Nybegynder
18. juni 2003 - 21:51 #3
Så er det muligvis rettighederne på mappen det er galt med.
Avatar billede doek Nybegynder
18. juni 2003 - 21:53 #4
ja muligvis, men hvad skal ændres i forhold til move_uploaded_file() for det virker fint.
Avatar billede detox Nybegynder
18. juni 2003 - 22:02 #5
Beats me, men det må da være noget med skriverettigheder.
Avatar billede detox Nybegynder
18. juni 2003 - 22:09 #6
Men det kunne selvfølgelig osse være noget med filtypen den ikke vil godtage.
Avatar billede doek Nybegynder
18. juni 2003 - 22:15 #7
men hvor bliver det sat?
Avatar billede detox Nybegynder
18. juni 2003 - 22:21 #8
mener det er HTTP_ACCEPT
Avatar billede doek Nybegynder
18. juni 2003 - 22:27 #9
Det siger mig ingenting at du bare siger HTTP_ACCEPT, hvor skal det sættes?
Avatar billede detox Nybegynder
18. juni 2003 - 22:36 #10
Næ, det var nu osse bare et skud fra hoften. Bruger du .htaccess?
Måske du kunne poste lidt af koden.
Avatar billede doek Nybegynder
19. juni 2003 - 12:21 #11
jeg bruger ikke .htaccess

  // set up basic connection
  $conn_id = @ftp_connect($ftp_server) or die("kunne ikke koble på $ftp_server");
  // login with username and password
  $login_result = @ftp_login($conn_id, $ftp_user, $ftp_pass) or die("kunne ikke logge på $ftp_server");

  if ($ftp_dir == "")
    $ftp_dir="/";
  srand((double)microtime()*1000000);
  $randval = rand();
  $tmpfile=$ftp_tmpdir."\\".$ftp_file.".[".$randval."]";

  echo"$tmpfile";
  ftp_pasv($conn_id, 1);
  if (!ftp_get($conn_id,$tmpfile,$ftp_file,FTP_BINARY)) {
    echo "<font color=\"#ff0000\"><strong>FTP get failed!</strong></font><p><p>\n";
    }
    else {
    $file_mime_type="application/octet-stream";
    header("Content-Type: " . $file_mime_type);
    header("Content-Disposition: attachment; filename=" . $select_file);
    readfile($tmpfile);
    }
------
Fejler er i IF(!ftp_Get()) linien, hvor jeg får en Permission denied
Avatar billede doek Nybegynder
19. juni 2003 - 12:47 #12
ok, jeg havde glemt at skifte til det rigtige bibliotek.
Avatar billede doek Nybegynder
19. juni 2003 - 12:55 #13
manglede lige at indsætte: @ftp_chdir($conn_id,$ftp_dir);
Avatar billede doek Nybegynder
19. juni 2003 - 13:23 #14
lukker