Avatar billede -ulli- Nybegynder
19. juni 2003 - 13:36 Der er 2 kommentarer

ASP til JavaScript array?

Hej

Jeg har en database med 2 tabeller.

Den ene tabel indeholder noget der hedder "ProductGroups", og den anden indeholder "ProductRange".

ProductGroups indeholder følgende: ID, Name, ShortName, Description

ProductRange indeholder følgende: ID, Name, Description, GroupID

GroupID i ProductRange henviser til hvilken ProductGroup "rangen" hører under.

Det jeg godt kunne tænke mig at er få skrevet et javascript array ud der ser sådan her ud:

AA = New Array('XXX', 'ZZZ', osv );
BB = New Array('YYY', 'OOO', osv );
osv osv

Eller

ProductGroupShortName = New Array('ProductRangeName', 'ProductRangeName', osv );

Altså.. Skrevet så mange arrays ud som der er ProductGroups i tabellen med ProductRange's der hører under ProductGroup'en.
Avatar billede rune_c Nybegynder
19. juni 2003 - 20:44 #1
<%
var rs1 = Conn.Execute("Select id, Name from ProductGroups;");

while(!rs1.EOF) {

  var rs2 = Conn.Execute("Select Name from ProductRange where ID = "+ rs1("id") +";");

  if (!rs.EOF) {

      var tmp = rs1("Name") +" = new Array(";

      while(!rs1.EOF) {
        tmp += "'"+ rs2("Name") +"',";
      }

      if (tmp.substr(tmp.length-1) == ",")
        tmp.substring(0, tmp.length-1)

      Response.Write(tmp +");");
  }

%>

noget i den dur
Avatar billede rune_c Nybegynder
19. juni 2003 - 20:51 #2
if (tmp.substr(tmp.length-1) == ",")
  tmp.substring(0, tmp.length-1)

skal selvfølgelig være

if (tmp.substr(tmp.length-1) == ",")
  tmp = tmp.substring(0, tmp.length-1);