Avatar billede street Nybegynder
19. juni 2003 - 21:56 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Wireless - Kan naboens netværk ned sætte ydelsen på eget netværk?

Jeg har haft trådløst netværk i lang tid og det har tilfredstillende indtil for et par uger siden. Hvor ydelsen faldt drastisk. Jeg er nødt til koble op med et kabel for tiden for at få en ordentlig hastighed. jeg har prøvet at indkredse årsagen. Det sidste jeg er landet på er at en i nærheden har fået tilsvarende netværk, som laver interferens. Jeg har så prøvet at skifte kanaler, men  det hjælper ikke. Er der andre ting jeg kan gå ind og skrue på? ADSL, Cisco677, bærbar med Intel wl netkort, stationær med Intel usb-wl-netkort pg accespointet er Netgear ME 102
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2003 - 22:12 #1
hvis den køre inden for samme ip område så kan det være dit problem!

eks. 192.168.1.xxx så prøv at ændre den til 192.168.2.xxx samt sætte din computer til at køre med fast IP-adresse.

For jeg tror den forsøger at forbinde til din nabo´s netværk
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2003 - 22:12 #2
ups svar
Avatar billede street Nybegynder
19. juni 2003 - 22:50 #3
Betyder det at jeg skal give routeren en anden adresse. Telnette osv. Det er jeg ikke så vild med...eller kan jeg nøjes med at give computerne andre adresser. de har faste adresser i forvejen. 192.168.1.2 osv.
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2003 - 22:56 #4
ja det tror jeg desværre du bliver nødtil din router har vist ikke et webinterface som gør det simpelt! ellers kan du jo prøve at spørge din nabo om han vil skifte!
Avatar billede kenp Novice
19. juni 2003 - 22:57 #5
det er ikke nok at give dem nye adresser, problemet er jo at hvis i har samme gateway adresse m.v. så kan det jo ikke finde ud af hvilken router/accesspoint den skal forbindelse til
Avatar billede street Nybegynder
19. juni 2003 - 23:02 #6
Klip fra Tiscali:
"Vi understreger, at ændring af routerens IP-adresse og undernetmaske sker på eget ansvar og at brug af en forkert undernetmaske i uheldigste fald kan udgøre en sikkerhedsrisiko. Kontakt derfor en konsulent, hvis du er i tvivl. Tiscali kan desværre ikke påtage sig at yde support på lokale netværk."
Hvis jeg kaster mig ud i det, kan jeg så bruge 192.168.2.1 som ip-adresse og 255.255.255.0 som undernetmaske uden problemer?
Avatar billede street Nybegynder
19. juni 2003 - 23:12 #7
Og skal computerne så hedde 192.168.2.xxx?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. juni 2003 - 23:26 #8
jeg kan ikke forestille mig, at ip-adresser skulle have nogen som helst indflydelse på det trådløse netværks ydelse. Interferens fra et andet trådløst netværk kan, ja, men jeg vil gerne se lidt dokumentation på det med ip-adresserne. Ip-adresser er jo blot en del af headeren på de forskellige pakker, der bliver sendt rundt og indholdet af disse pakker har intet at sige i tilfælde af interferens.
Avatar billede kenp Novice
20. juni 2003 - 08:28 #9
street -> ja og ja

thomasledet -> hvis de køre på samme ip-range, så kan det jo ganske simpelt være at de ligger på samme område, så hans computer ikke kan finde ud af hvor den skal forbinde til!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. juni 2003 - 10:50 #10
hvis de kører på samme "range" og og naboen ikke har sikret sit net på nogen måde, så vil jeg da anbefale dig at slukke for dit accesspoint og nasse på naboens net... for det er da i hvert fald rimeligt dumt at åbne sit net som en ladeport.
Avatar billede street Nybegynder
20. juni 2003 - 13:38 #11
thomasledet> Mener du med range det samme som kanal/frekvens? Det der med at slukke, har jeg ikke tænkt på. Hvis jeg slukker for access-pointet og stadig har omend dårlig forbindelse, så er der tale om interferens og modsat hvis jeg ikke kan forbinde?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
20. juni 2003 - 14:02 #12
kenp snakker om IP-range som jeg vil mene intet har med noget som helst at gøre.

hvis du kan slukke for dig accesspoint og stadig være på nettet, så kan du vist være nogenlunde sikker på, at der er tale om interferens. hvor langt står den maskine, der skal på nettet fra access pointet? der kan jo være andre faktorer, der spiller ind.
Avatar billede street Nybegynder
25. juni 2003 - 23:05 #13
Jeg har godt nok stadig ikke fået løst mine problemer, har heller ikke haft så meget tid. Men jeg arbejder på det og vender tilbage.
Avatar billede street Nybegynder
17. juli 2003 - 19:45 #14
Endelig har jeg fået løst problemet. Jeg fandt et support-nr. til Netgear og afprøvede sammen med dem forskellige ting. Konklusionen blev at access-pointet måtte være defekt. De mente ikke at det havde noget med interferens at gøre. det var jo også min ide. De har nu sendt en anden og det hele virker igen som det skal :-))
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 21:11 #15
husk at lukke spørgsmålet igen
Avatar billede street Nybegynder
17. juli 2003 - 21:25 #16
hvordan gør man lige det?
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 21:31 #17
Du har 2 muligheder

1: ligge et svar selv og accepter dette
2: bede dem som du syntes skal have point og accepter dem.
3: bede dem som du syntes skal have lidt point samtidig med at du selv ligger et svar og accepter dette

ved 2 og 3 kan du trykke avanceret og vælge hvormange point hver især skal have!
Avatar billede street Nybegynder
17. juli 2003 - 21:34 #18
kenp læg et nyt svar så får du pointene
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 21:40 #19
Det gør jeg så :)