Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 00:46 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bliver man en større nar end nikolajdu?

Jeg har kigget lidt på en moderering og udsmidning udført af nikolajdu.
Til daglig er jeg normalt et bittert og desillusioneret surt opstød, men jeg må indrømme jeg er sat til vægs af nikolajdu. Hvordan bliver man sådan?
Avatar billede perj Nybegynder
20. juni 2003 - 00:49 #1
Tror du skal smutte under dynen nogle timer - eller uddybe dine tanker.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. juni 2003 - 00:52 #2
Sikke en smøre. Ser nu helst du uddyber det lidt - Du ved jo jeg har kort lunte *lol*

/Nikolaj
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 00:56 #3
Ved kun at stille sådan nogle spørgsmål som dig!
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 00:58 #4
Eller, for at få gramatikken nogenlunde rigtigt, når man har med genier som dig at gøre: ved at stille sådan nogle spørgsmål som du stiller!
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 01:18 #5
a eriksen>> er du der endnu, eller kaster du bare lort på folk og skrider???
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 01:26 #6
nikolajdu:
Nå, så fik jeg da opmærksomhed.

Jeg kender de implicerede parter i http://www.eksperten.dk/spm/361210, og jeg mener håndteringen er komplet useriøs. Om kokanin fortjener at blive smidt ud vil jeg ikke gå ind i, men hvis der ikke kan være plads til at signout svarer på lidt sjov er jeg færdig med at bruge eksperten og du kan bare slette min konto.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. juni 2003 - 01:39 #7
Hmmm... selvom man kan se at det er useriøst, og at der ikke (formentlig) har været ond hensigt, så er de regler, som er fastlagt for eksperten.dk jo stadigvæk overtrådt...

a_eriksen>> hvad afholdt signout fra bare at poste en kommentar (ligesom mange andre gør, når der skal svares i spøg på spm...)
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 01:47 #8
Som sagt, hvis der ikke skal mere til, så farvel.
Avatar billede dmcn Praktikant
20. juni 2003 - 01:48 #9
Ganske tankevækkende at de eneste der ikke har beklaget sig endnu, er de implicerede parter.
Ydermere støtter jeg nikolajdu's deaktivering 100% - reglerne er ganske klare på det punkt.

Hvis det medfører, at du afmelder din bruger, så - have fun.
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 01:53 #10
Jeg har læst spørgsmålet det drejer sig om, og jeg er i sagen enig med dig, a eriksen. Signout har været med siden 1999, og hvis det spørgsmål er det eneste grundlag for deaktivering, virker det meget småligt. Der er i dette tilfælde ingen mening i aftalt spil eller pointoverførelsel, signout har 13000 af slagsen og kokanin næsten ingenting. Der skal skam også være plads til en lille smule sjov på eksperten.

Det kunne være interessant at høre fra nikolajdu hvilke regler der egentligt er overtrådt, ellers skal der klages til admin.

Hvad dette spørgsmål angår (og dit eneste andet også, forresten), synes jeg at tonen svarer meget godt til beskrivelsen af dig selv som du leverer.

Du stiller rent faktisk to spørgsmål, det i overskriften har jeg besvaret. Så spørger du videre, hvordan man bliver sådan. Det har jeg desværre ingen svar på, så du kan jo nok ikke give mig alle pointsene....  :(
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. juni 2003 - 01:58 #11
a_eriksen >>
med hensyn til din "spørgsmålstitel" bør du måske lige kigge forbi
/regler.phtml
  §2.2
  (og hvad angår din utilfredshed §2.6)
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 02:02 #12
n0rmality: Måske er problemet at de fik deres konti lukket.

bearhugx: Jeg er da udemærket klar over at jeg har overtrådt regler, det var faktisk lidt pointen med det her.
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 02:03 #13
nOrmality>> Hvilke regler er overtrådt i dette her tilfælde? Hvad er grundlaget for deaktiveringen som du støtter 100%?
Avatar billede dmcn Praktikant
20. juni 2003 - 02:06 #14
a_eriksen : Det er stadig muligt at sende beskeder til coadmins via coadmin-systemet. Jeg ser ikke problemet?

ebe : 2.1.9, 2.1.12 i www.exp.dk/regler.phtml.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
20. juni 2003 - 02:12 #15
a_eriksen >> men hvorfor følger du så ikke reglerne (og derved sætter eksemplet) og benytter dig af ankemuligheden i §2.6 - det er det, som undrer mig...

ebe >> derudover kan jeg også tilføje §2.1.8 til listen
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 02:13 #16
02:12 <SiGNOUT> jeg havner bare på http://signout.dk/ekspertensutter.jpg
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 02:15 #17
bearhugx:
Måske fordi jeg er træt af den evigt mavesure indstilling magtpersonerne har og har læst et par tåbelige spørgsmål for meget (Se min eneste andet spørgsmål).
Avatar billede dmcn Praktikant
20. juni 2003 - 02:17 #18
Jeg havde egentlig i sinde at kommentere videre, men eftersom jeg er en af de "mavesure magtpersoner" tror jeg bare jeg dropper det igen. Wehu, længe leve niveauet på eksperten.
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 02:23 #19
nOrmality>> 2.1.9 Jeg tror egentligt ikke det var misbrug, i dette her tilfælde: misbrug indebærer på en eller anden måde at man vil snyde eller har onde hensigter, og spørgsmålet var oplagt for sjov og indforstået. Jeg er helt enig med dig, at det ikke var seriøst eller egentligt hører hjemme på eksperten, men (som ganske almindelig gennemsnitbruger) mener jeg ikke, at denne overtrædelse er nok til en bortvisning.
2.1.12 Spørgsmålet lagde egentligt ikke op til et seriøst svar, og alle brugere havde lov at komme med dumme bemærkninger som signout, som kunne have fået point.

Jeg mener, at i sikkert har retten til at lukke kontoen efter reglernes ordlyd, men sikkert ikke efter reglernes hensigt, så længe den slags ikke gentager sig.
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 02:27 #20
nOrmality>> 2.1.8 køber jeg rent, men havde det ikke været nok med en advarsel? Jeg har fået sådan en engang da jeg henviste til war... og cra...!
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
20. juni 2003 - 02:29 #21
n0rmality: Det er så rigtigt flot at din kommentar understeger min påstand
Avatar billede ebe Praktikant
20. juni 2003 - 02:33 #22
nOrmality>> Jeg vil så gerne tilføje, at jeg er klar over at i sidder i en vanskellig position, hvor i skal holde orden og samtidig være fleksibel. Jeg er ikke enig med a eriksens vurdering af jer. Men hvis signout ellers har været seriøs, synes jeg i har været meget hurtige i dette tilfælde.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juni 2003 - 08:15 #23
Mht. Signout, vil jeg nu også mene, der er handlet lige vel hurtigt. Han burde under ingen omstændigheder være deaktiveret.

Fyren fik jo reelt ikke en chance for at levere point tilbage (eller til pointspiserfætteren). Faktisk tilbød han selv, at coadmins var velkomne til at tage de 123 point fra hans konto. At dette ikke er en praktisk mulighed, og han dermed selv er nødt til at oprette et spm. til 123 point, er ikke uvillighed. Det er alene manglende indsigt i Ekspertens funktionalitet. Men er det en forbrydelse?

Jeg mener generelt coadmins gør et fint stykke arbejde. Men coadmins er kun mennesker, og mennesker begår fejl. Desværre har mennesker til tider meget svært ved at indrømme eller acceptere egne fejl...
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juni 2003 - 08:38 #24
Tilslutter mig nanoq!
Burde personen ikke have fået en chance for at udbedre skaden inden deaktiveringen? Der sker dagligt ting herinde som oz burde koste en deaktivering og få værrer ting!

Som sagt prøver han jo at udbedre så fatter ikke denne handling fra coadmin.

Lrd
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juni 2003 - 08:44 #25
Ps. Synes dog ikke helt om denne overskrift da jeg generelt synes coadmin gør en godt stykke arbejde og dette sprog slet ikke burde finde sted på E.!
Avatar billede matz Nybegynder
21. juni 2003 - 02:19 #26
jaaa hehe !
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2003 - 16:38 #27
1)  a_eriksens overskrift er meget grov (for grov) og jeg synes
    det er helt OK at han får en advarsel for det.

    [det er mit indtryk at han er meget seriøs - og han har
    ihvertfald hjulpet mig ved en enkelt lejlighed]

2)  Jeg finder den oprindelige deaktivering af signout en urimelig
    streng afgørelse.

    Ja - det skulle ikke haver været et svar. Formentlig skulel det
    ikke engang have været skrevet som kommentar heller.

    Men deaktivering for at ligge en morsomhed som kommentar ?

    En mikro advarsel om at være lidt mere seriøs synes at være
    mere proportional med forseelsen.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. juni 2003 - 16:41 #28
Man har på fornemmelsen, at vore indsigelser bevidst bliver ignoreret...
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2003 - 16:46 #29
Generelt tror jeg at coadmins er ret overbebyrdede med sager.

Og et ofte utaknemligt job uden at få noget for det.

Men alle kan begå fejl også coadmins og jeg tror
altså at den deaktivering lavet kl. 03:20:40 var lidt
"hurtig".
Avatar billede lrd Nybegynder
24. juni 2003 - 07:37 #30
Så må de jo ansætte nogen som kan varetage sagerne og har tiden til dette!
Som Nanoq siger skulle man tro de ignorer vores indsigelser! Jeg har stadig anmeldelser der går 3-4 måneder tilbage som ikke er blevet reageret på.

Selvfølgelig er der plads til fejl fra deres side og generelt gør de deres job til UG men synes bare vi ser for lidt til dem og får alt for lidt feedback efter deres afgørelser!

MvH Lrd
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. juni 2003 - 07:39 #31
lrd - Du har efterhånden så oppustet mave at du bør gå til lægen.

Se nu har i en grund til at anmelde mig.

Anyway så bliver i ikke ignoreret af mig - Jeg ser bare ikke nogen grund til at kommentere på at blive kaldt "nar" - Det forekommer mig lidt formålsløst. Anyway så er jeg ved at skrive et indlæg her : http://www.eksperten.dk/spm/367024
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. juni 2003 - 07:39 #32
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. juni 2003 - 09:40 #33
jaja...man smider jo heller ikke folk i spjældet for at stjæle en slikkepind vel?
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. juni 2003 - 09:41 #34
....man giver dem en advarsel!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juni 2003 - 09:52 #35
nikolajdu, det må eddermame blive et langt indlæg... nu har du skrevet i over et døgn :)
Avatar billede fromsej Praktikant
25. juni 2003 - 16:06 #36
Nanoq>>*LOL*
Avatar billede design Nybegynder
26. juni 2003 - 05:12 #37
ak ja - adminerne har været ude med riven igen.
Man skal vist være glad for at de ikke er ansat i politiet og er udstyret med skydevåben. Med den 'skyd først - spørg bagefter' - mentalitet der hersker herinde, så havde der efterhånden været ret mange døde.
Frivillighed eller travlhed kan efter min mening ikke bruges som undskyldning for smålige og kommisær-agtige magtdemonstrationer.
Avatar billede skwat Praktikant
01. juli 2003 - 15:39 #38
Det kan ikke diskuteres at 3 timer inden SiGNOUT bliver deaktiveret, spørger han til at pointsne kan levers tilbage/tages fra ham.

Det kan ikke diskuteres at man ikke kan forvente at normalt skatteborger ikke sover fra om natten.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
01. juli 2003 - 20:00 #39
Well... jeg går ud fra der ingen reaktion kommer.

Konklusionen må altså være:

"Coadmins ord er lov. Deres handlinger er per definition fejlfri og dermed indiskutable."

Denne sætning bør nok tilføjes regelsættet, så vi slipper for denne typer diskusioner fremover. Jeg må dog sige, det er en kedelig drejning af coadmins autoritet.
Avatar billede skwat Praktikant
02. juli 2003 - 17:18 #40
undskyld det er 4 timer efter SiGNOUTs tilkendegivning af at ville levere points tilbage at det går galt.

Jeg har en anmeldelse af CoAdmin ude at stå, men der sker ikke så meget.

p.s. Det er jo ikke første gang at en CoAdmin bliver 'for meget'
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juli 2003 - 22:18 #41
Der er åbenbart ikke nogle der tør behandle den anmeldelse - Jeg har opfordret til det mange gange...
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juli 2003 - 22:24 #42
Nikolajdu>>Hvor bliver det indlæg af her:
http://www.eksperten.dk/spm/368042
Som du lovede os her:

Kommentar: nikolajdu
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juli 2003 - 18:29 #43
tjaaa....det sker nok ikke! Sørgeligt.....men så kan denne tråd jo lige så godt blive lukket :-)
Avatar billede popsy Novice
12. juli 2003 - 00:37 #44
:)
Avatar billede design Nybegynder
12. juli 2003 - 20:43 #45
Nikolajdu synes nok at vi er dumme og barnlige
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juli 2003 - 20:44 #46
Synes det er ved at være lidt plat at blive ved med at køre rundt i det her!!

Kom dog over det
Avatar billede skwat Praktikant
14. juli 2003 - 07:39 #47
lrd, NEJ det er lige netop det man ikke skal, det går ikke bare at lade sådanne ting ske.
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. juli 2003 - 10:21 #48
http://www.eksperten.dk/spm/375818 Lrd svarer nok ikke lige for en stund!
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
28. juli 2003 - 18:03 #49
Eftersom SiGNOUTs konto er blevet genåbnet ser jeg ingen grund til at fortsætte denne tråd.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2003 - 18:06 #50
Det var da en lykkelig udgang på sagen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. juli 2003 - 18:45 #51
Det er mig der har åbnet kontoen, men det skal stadig pointeres at jeg kun gjorde det fordi.

1. Ingen andre coadmins har ville røre ved sagen og anmeldelsen på mig står stadig åben, da jeg ikke selv lukker den.
2. Jeg har haft signout på icq