Avatar billede miljoeken Nybegynder
23. juni 2003 - 21:23 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

er der en lytter på linien?

Hejsa
Jeg lagde mærke til at mit stofa-modem (dynamisk ip) hele tiden viser at der er trafik på linien, selvom jeg ikke laver noget - også selvom computeren er slukket.
Så jeg installerede Sygate Personal Firewall, og den ser også at der hele tiden er trafik, men ingen angreb.

Hvad betyder det her så? Der var nemlig ingen problemer med mit sidste modem (fast ip).
Avatar billede yesyes Nybegynder
23. juni 2003 - 21:25 #1
følg jeres kabel rundt og hvis der pludselig går et mærkeligt kabel fra jeres originale over i en hæk som sjovt nok sidder og griner vil jeg gætte på at naboen sidder og l33cher :P
Avatar billede yesyes Nybegynder
23. juni 2003 - 21:25 #2
løsningen på det er at slå ham ned
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juni 2003 - 21:25 #3
Jeg har fast IP og har hele tiden trafik - installer et program der måler trafik til og fra din pc, så finder du ud af at der faktisk ikke er nogen trafik - selv om det ser sådan ud :)
Avatar billede yesyes Nybegynder
23. juni 2003 - 21:26 #4
hvis det ik hjælper så led efter flere :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juni 2003 - 21:26 #5
Hvorfor skiftede du modem?
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 21:36 #6
det er helt normalt ,det kontrolere bare om der er noget på linien ,det skal det gøre
trode selv det samme med mit , men fik det svar fra min udbyder at hvis det IKKE gør er der noget galt med modemmet
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 21:36 #7
er det så ikke programmet der selv laver "trafikken", du har sikkert osse nogle programmer der checker et el. andet hele tiden..
Msn, out look, ms updaterings pis osv..:O)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juni 2003 - 21:45 #8
bartfreak> trafikken er der også når pc´en er slukket.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 21:49 #9
det er der også på mit ,det er helt normalt
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. juni 2003 - 22:21 #10
okay,,,det er så lidt trafik vi snakker om...der er jo med en opdatering fra server, nogle signaler skal der jo være når man har et sådan modem.
Mit larmer totalt...osse når det er slukket
Avatar billede bredker Nybegynder
23. juni 2003 - 22:24 #11
det burde være lydløst , så mon ikke du skulle få det tjekket
Avatar billede miljoeken Nybegynder
23. juni 2003 - 22:36 #12
jeg skiftede modem pga. kompatibilitetsproblemer med andre stofa-brugere over nettet.
Jeg ved godt modem'et skal tjekke forbindelsen, men der er noget der hedder "NDIS User mode I/O Driver" der hele tiden forsøger at hente eller sende informationer på nettet.
Hvad er det?
Avatar billede miljoeken Nybegynder
24. juni 2003 - 22:14 #13
hmmm så må det bare være paranoia...