Avatar billede miljoeken Nybegynder
23. juni 2003 - 22:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

det var da lige godt underligt!

Hejsa
Her på det sidste er min computer blevet ekstremt sløv!
Winamp hakker, og den tøver meget i det bare jeg surfer på nettet.
Det blev specielt slemt da jeg smed en kammerats harddisk i, men jeg ved ikke om det var der det begyndte. Den er ude nu.

Specs:
AMD 2400+ Thoroughbred
ECS K7S5A bundkort
256 MB 2100-DDR RAM
GeForce 2 mx-400
Avatar billede p-s Nybegynder
23. juni 2003 - 22:48 #1
tryk "crtl + alt + del" og se om der er nogle programmer der sluger hastigheden....
har nemmelig årøvet at have nogle reklame programmer inde, da blev min comp sløv !!!! den tog 100 % af computerens hastighed måske er det sket det samme ved dig !!
Avatar billede tgv Nybegynder
23. juni 2003 - 22:48 #2
Hvor lang tid siden er det at du har formateret?

Ellers kan du prøve at defragmenterer og sørge for at harddiskene ikke er fyldt op til bristepunktet.

Måske KAN det oxo godt være varme, så skriv lige hvor varm din CPU er!
Avatar billede miljoeken Nybegynder
23. juni 2003 - 22:48 #3
hmm lige da jeg havde skrevet dette kom jeg i tanker om, at det faktisk begyndte efter jeg smed den primære HD på min controller. Så jeg byttede den tilbage i bundkortet IDE-o, og nu virker det fint.

Men jeg synes da det er underligt, for de andre gange hvor jeg har haft den på controlleren har der ikke været nogen problemer. De andre gange har den så godt nok siddet i den første plads i controlleren, og denne gang den 2.
Avatar billede miljoeken Nybegynder
23. juni 2003 - 22:51 #4
jeg kører jævligt ad-aware, så det er ikke der den er...

defragmentering gør jeg ikke meget i, for jeg synes ikke det hjælper.

min cpu er 51 grader
harddiske er lidt over 40 (IBM og Maxtor)
Avatar billede miljoeken Nybegynder
23. juni 2003 - 22:51 #5
ups nej, jeg har 2 IBM og en Quantum harddisk
Avatar billede p-s Nybegynder
23. juni 2003 - 22:52 #6
adaware hjælper ikke !!! det er ikke spyware det er sådan nogel som hedder buddy osv det er et program som "skulle hjælpe" dig på internettet og som installere sig af sig selv
Avatar billede zhark Nybegynder
23. juni 2003 - 23:50 #7
Det er jo rimelig vigtigt hvordan dine HDer er "jumpet" (primary/secondary/slave osv.) og sat op på dine kontroller, så tingene passer sammen.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juni 2003 - 01:58 #8
Din anden IDE kanal kan fx. være konfigureret til at køre i PIO Mode, mens hhd-o er sat til UDMA133 - eller 100 afhængig af, hvad din disk er. Gå i Enhedshåndtering og se, hvad harddiskcontroleren er sat til for de forskellige IDE kanaler.

Indenfor interfacet EIDE findes flere protokoller,
ligesom flere benævnelser bruges lidt i flæng, fx. UDMA33 = ATA33:

Pio mode 0 = 3.3MB/s
Pio mode 1 = 5.2MB/s
Pio mode 2 = 8.3MB/s
Pio mode 3 = 11.1MB/s
Pio mode 4 = 16.6MB/s

DMA Mode 0  =  4.16 MB/s
DMA Mode 1  =  13.3 MB/s
DMA Mode 2  =  16.6 MB/s
UltraDMA33  =  33.3 MB/s
UltraDMA66  =  66.7 MB/s
UltraDMA100 = 100.0 MB/s
UltraDMA133 = 133.3 MB/s

Ultra DMA 2 = ATA33  = 33MB/s
Ultra DMA 4 = ATA66  = 66MB/s (Er i Tvivl om den hedder DMA 3 i stedet for 4)
Ultra DMA 5 = ATA100 = 100MB/s
Ultra DMA 6 = ATA133 = 133MB/s
Avatar billede miljoeken Nybegynder
31. august 2003 - 20:36 #9
det var virkelig underligt - jeg rykkede lidt rundt på IDE-kablerne og rodede lidt, så nu virker det fint

ellers tak for forslagene