Avatar billede bof Praktikant
24. juni 2003 - 20:34 Der er 8 kommentarer

ms java - sun java

Jeg kan ikke få log-on billederne frem på mine netbanker.
Jeg får oplysningen Java ikke aktiveret. SUN aktiveret.
Jeg bliver anbefalet at fjerne "fluebenet" udfor SUN java.
Men denne findes ikke under fanen "avanceret" i internetforbindelsen. MS Java er aktiveret med flueben og den rigtige udgave. Men det mener min PC åbenbart ikke.
(Jeg har IE6.0 og WXP)
Venlig hilsen
Bo
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2003 - 21:15 #1
Installér den her: http://java.sun.com/products/plugin/
Så skulle den være der....
Avatar billede olly Nybegynder
24. juni 2003 - 21:34 #2
Det er formodelig fordi din netbank skal bruge msjava... En forældet og dårlig jvm... Men sådan koder de banker... Underligt nok...

Du kan hente den her:

http://www.testby.dk/msjavx86.exe
Avatar billede bof Praktikant
25. juni 2003 - 11:12 #3
Jeg har MSJava (5.0.3810.0) installeret. Samtidig er SUN JRE 1.3.1 også installeret. (Hvorfra den er dukket op, ved jeg ikke)
SUN blokerer for MSJava.(Netbanken oplyser MSJava ikke aktiv, SUN aktiv, og det skal være lige omvendt).
Jeg har ingen flueben, jeg kan fjerne, for at deaktivere SUN.
Hvad gør jeg?
Bo
Avatar billede olly Nybegynder
25. juni 2003 - 19:18 #4
Nu ved jeg ikke hvilken Windows version men:

Gå ind i kontrolpanelet og find noget der hedder Java plugin denne går du ind i og her vælger du fanebladet browser og her kan du så fjerne det flueben der formodelig er i Internet Explorer. Clik apply og lukke alle browserwindows og start IE igen og se om det ikke virker.

Du har sikkert fået SUN Java fra et program du har installeret hvis du ikke ved hvorfra...
Avatar billede bof Praktikant
25. juni 2003 - 20:54 #5
Som nævnt har jeg Windows XP. Jeg kan ikke finde det med java plugin i kontrolpanel.
Avatar billede olly Nybegynder
26. juni 2003 - 00:52 #6
Lyder meget skummelt for det er den måde det kan slåes fra på...
Avatar billede nidkin Nybegynder
02. juli 2003 - 11:09 #7
I internet explorer:

Funktioner --> Indstillinger --> Avanceret

Her finder du en lang liste.. gå ned under "Java (sun)" og fjern hak i "use java...."

Det sulle gerne gøre tricket for dig ;O)
Avatar billede nemonic Nybegynder
27. august 2003 - 21:32 #8
Du skal sikkert bruge Java Virtuel Machine, den kan downloades her
http://www.sparhobro.dk/faelles/homebanking/download_java.htm