Avatar billede skalerbar Nybegynder
25. juni 2003 - 10:38 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Fejl under opstart

Jeg skal hjælpe en bekendt med en win98.
Problemet er at den under opstart melder fejl i explorer. Ved fejlsikret tilstyand vil den heller ikke starte helt op.
Hvad gør man? kan man installer oveni den gamle, eller er det en stakket frist?
Avatar billede foralias Praktikant
25. juni 2003 - 10:46 #1
Skriver den bare explorer.exe har genereret en fejl, eller hvad sker der.
Hvad gør den ved fejlsikret tilstand?
Avatar billede foralias Praktikant
25. juni 2003 - 10:47 #2
Vi skal bruge lidt flere oplysninger.
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. juni 2003 - 10:47 #3
Havde samme problem for et par år siden. Eneste løsning jeg fandt på var at formatere og ominstallere skidtet fra bunden.

Men prøv først at installere windows oveni, først. Det virkede dog ikke i mit tilfælde men er da helt klart et forsøg værd.
Avatar billede skalerbar Nybegynder
25. juni 2003 - 10:49 #4
Den melder at den lukker explorer.exe, herefter sker der intet. Den melder samme fejl i fejlsikret, og kan heller ikke starte op heri.
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. juni 2003 - 10:49 #5
foralias -> Tror han/hun mener den laver ulovlig handling i explorer.exe ved opstart af windows.
Avatar billede foralias Praktikant
25. juni 2003 - 10:49 #6
Problemet er bare den at det også kan være hardwaren, så kan du installere lige så tosset du vil med samme resultat.
Avatar billede foralias Praktikant
25. juni 2003 - 10:57 #7
skalerbar -> er det en gammel installation han/hun har eller er det en ny.
Min startede på det samme, til sidst kom den blå skærm istedet, det var rammene som var defekte.
Men prøv da en frisk installation gør den det stadig så prøv at tjekke din hukommelse.
Avatar billede foralias Praktikant
25. juni 2003 - 10:57 #8
På computeren selvølgelig ;-)
Avatar billede skalerbar Nybegynder
25. juni 2003 - 11:00 #9
:)
Det er en gammel installation, så det bliver den slagne vej med reinstallering
Avatar billede foralias Praktikant
25. juni 2003 - 11:05 #10
Ok eller hvis du stadig har problemer så tjek denne http://www.eksperten.dk/spm/196298 Der er en masse forslag til at tjekke rammene, men når du no siger at det er en gammel installation så kan det jo godt være at din bekendte har pillet lidt for meget.
Forelå ham eventuelt win2000 i stedet, og opret ham som superbruger og dig som admin, så kan han da ikke lave så meget ballade ;-)