Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. december 2000 - 10:17 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Køre Index Server/Services på en Netware server (probs)

Jeg skal via en win2k server, indexere filer på en Novell Netware server, og
har læst diverse steder man bare skal oprette et virtuelt directory i iis,
hvilket også virker perfekt, den kan også sagtens se filerne i ISM, men der
kommer et rødt Error icon ude foran det virtuelle mappe, og i event vieweren
kan man se det er pga bad password, men jeg bruger en bruger med admin
retigheder / har tjekket passwordet flere gange, men den skriver det stadig,
selvom jeg sagtens kan se filer i ISM, nogen der ved hvordan man kan få
Index server /services til at virke med win2k ?

(Jeg har prøvet med både UNC stier, mapped drev, men det giver samme
problem, har fulgt følgende vejledning hos ms;
http://msdn.microsoft.com/library/psdk/indexsrv/ixuwebov_4sbp.htm
men samme problem igen)
Avatar billede wize Nybegynder
06. december 2000 - 10:25 #1
TJEK LIGE DIN CAPS LOCK!!!!

ELLERS FORMATER OG START FORFRA *gg*
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. december 2000 - 10:49 #2
Ok, kan se eksperten er ligeså useriøs som sidst jeg var her, nej selvfølgelig er caps lock\'en ikke på, den kan jo vise filerne i ISM DET VILLE DEN IKKE KUNNE GØRE hvis jeg ikke havde skrevet det rigtige password, så stop de laterlige komentarer.

Men jo kan godt se at 2 servere der bliver brugt af flere hundrede brugere om dagen, bare lige skal tages ned for at formatere og reinst win2k / Netware, og pyt da med der er over 70GB office dokumenter på serveren. Der er selvfølgelig backup af dem, men det er ikke en option at serverne skal reinst.
Avatar billede fpnovell Nybegynder
06. december 2000 - 13:47 #3

Hej 1271....eller dobbelt telefonnummer !

Hvilken version af Netware taler vi om ?
Mener du det alvorligt med alle de mange point ?

Venlig hilsen
fpnovell
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
06. december 2000 - 17:46 #4
ja pointsne er alvorlige nok, adskellige nt/novell suportere har opgivet (ja faktisk opgivet det)

Kan ikke lige huske ver. nr. skal se efter i morgen
Avatar billede fpnovell Nybegynder
07. december 2000 - 01:06 #5

Jeg begynder allerede at glæde mig til denne sne af point, der vil dale ned over mig her inden jul.....
............nu falder point-sneen hvidt på land hos den glade novell mand !!

Man kan jo håbe  -  en udfordring har du i hvert fald åbenbaret for julestjernen her ....... adskillige NT/Novell supportere !!

fpnovell
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
07. december 2000 - 10:44 #6
det er ver 4.11
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. december 2000 - 08:19 #7
smider nogle flere point på da jeg virkelig skal have det her til at virke
Avatar billede fpnovell Nybegynder
08. december 2000 - 14:37 #8
Har haft lidt travlt...........men har undersøgt det første sted. Der var desværre ingen løsning der.
Jeg går snarligt videre.
Hvilke supportere har du forsøgt hjælp ved - CNE\'ere, MCSE\'ere eller hva\' ?

VH
fpnovell
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 2000 - 09:42 #9
Jeg ved ikke hvilken udd. de har, men det var www.sintas.dk
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 2000 - 10:06 #10
sad lige om det kan tænkes det er pga novell serveren kører via IPX at index server ikke kan indexere den
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. december 2000 - 10:07 #11
sad lige om det = sad lige og tænke om
Avatar billede fpnovell Nybegynder
09. december 2000 - 11:35 #12
...........skal det være helt rigtigt, må det være

sad lige og tænk-t-eom...

En Novell 4.11 server kører pr. default IPX-protokollen, så det lyder ikke usandsynligt, at det kunne være løsningen  - tit er løsningen på umiddelbart uoverstigeligt svære problemer, den der ligger lige for - og derfor den man aldrig lige tænker over.

Jeg går videre med sagen, men ellers har jeg mine børn hos mig nu, så det går næsten hele tiden med i weekenden. Men jeg vil sætte problemet til at arbejde selv, som du har gjort det her på Eksperten.

fpnovell
Avatar billede fpnovell Nybegynder
09. december 2000 - 11:37 #13
Den sidste melding skulle have været en kommentar og der skulle naturligvis være et mellemrum mellem bogstaverne e og o !!

fpnovell
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. december 2000 - 14:35 #14
Vi smider ICL på listen over firmaer der har opgivet :(  ser ud til det er umuligt selvom det skulle være muligt
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. december 2000 - 06:54 #15
Hmm fik den mærkelig nok til at virke, ved at ændre settingsne for iis, aner dog ikke lige præcis hvad der var forkert, så lukker spm\'et det ser ud til at køre nu, du får lidt points for at forsøge at finde en løsning