Avatar billede lars-k Nybegynder
26. juni 2003 - 10:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Explorer 5 problem

Problemet dukker op et kort som ligger på min startside. Hvis jeg kalder siden direkte, som beskrevet ovenfor, så virker kortet ok. Kalder jeg siden i en frame, så virker det også ok. Men...kaldes kortet som startsiden - eks. http://www.mitdomaene.dk - så virker kortet ikke i første omgang, men efter andet klik på kortet virker det normalt. Når der klikkes på kortet i første omgang, så loader siden igen og der er ikke sket en disse på kortet.....hmmm.

Noget af det der styrer de layers der er på kortet er lavet i javascript og det er der problemet er ... det virker ellers fint i bade NN4 og opefter samt Explorer 4 og 6...

lars-k
Avatar billede roenving Novice
26. juni 2003 - 15:41 #1
...
som beskrevet ovenfor ???

Øeh .-)
Avatar billede lars-k Nybegynder
30. juni 2003 - 12:56 #2
>>roenving

hvis du lige smider en mailadr , så kan du lige få et login og se problemet - ellers skal jeg smide en kæmpe bunke kode...

Hvis du kan hjælpe, vil jeg være overtaknemmelig, da jeg simpelhin ikke kan knække denne nød...

lars-k
Avatar billede lars-k Nybegynder
30. juni 2003 - 12:59 #3
....ja, andre er da også velkomne...(se ovenfor)
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2003 - 13:53 #4
Min experten-mail-adresse er roenving at hotmail dot com -- der kan du godt maile mig .-)
Avatar billede lars-k Nybegynder
30. juni 2003 - 14:07 #5
...er gjort:-)
Avatar billede lars-k Nybegynder
01. juli 2003 - 07:46 #6
Jeg har sendt en mail mere i går.....bare lige til orientering, hvis du ikke kigger på den mailkonto hver dag:-)
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2003 - 17:34 #7
Jo, jo jeg fik den -- kiggede bare først rigtig på den igår, da jeg ikke var så hurtig på det tidspunkt ...

-- forøvrigt kommer sådanne indlæg, som du kom med (14:07:06) stort set samtidig i den samme mail-box ,-)
Avatar billede roenving Novice
01. juli 2003 - 18:08 #8
Jeg havde forøvrigt siden igennem Boosteren, og så havde den kun loadet ca. halvdelen af de billeder, som var nødvendige ...

-- kan der være noget med det -- mine første forsøg strandede også på 'krydset i hjørnet'-fejlmeddelelsen
Avatar billede lars-k Nybegynder
01. juli 2003 - 18:37 #9
...øh, er jeg tabt nu:-))) Vil du lige forklare sidste kommentar

lars-k
Avatar billede roenving Novice
02. juli 2003 - 02:40 #10
Skulle jo lige spise og en masse ...

Jeg bruger en extension til IE, som hedder IE Booster, den giver en hulens masse ekstra muligheder -- ja se, der var jo noget jeg kunne tænke mig at eje *gg*

Men der kunne jeg f.eks. se, at halvdelen af de images jeg skulle downloade ikke var kommet igennem -- måske var det en ide at bruge en egentlig preloader til dem ...

'krydset i hjørnet'-fejlmeddelelsen er det der kryds, som betyder, at der ikke er noget image at vise, fordi det ikke lykkedes at downloade det ...

Da det ikke er det samme image som mistes hver gang har det måske noget med det at gøre ...
Avatar billede lars-k Nybegynder
21. august 2003 - 12:23 #11
Beklager at jeg ikke har lukket.

Løsningen på spørgsmålet blev, at jeg med et script skelner mellem browserversioner - og fjerner href i <a> tagget i IE5.

Minus er, at cursor ikke bliver til hand men forbliver en pil.
Avatar billede roenving Novice
21. august 2003 - 18:04 #12
så sæt style="cursor:pointer;" på tagget !-)