Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juni 2003 - 10:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ram i bærebar amilo D - Cy23

Hejsa.
Jeg kunne godt tænke mig at smide lidt extra ram i min fujitsu siemens Amilo D - Cy 23, men der er nogle problemer, som udmunder i at jeg ikke kan finde min manual.
Jeg har tjekket sitet her, samt fujitsu's hjemmesider, og er nået frem til at maskinen har 128mb onboard og kan slæbe 384mb ialt. Altså må jeg smide 256mb i.
Hvilken ram skal jeg vælge, hvor skal jeg købe den ( det behøver jo ikke være det dyreste ) og hvorledes sættes den i... ( det var vidst 3 spørgsmål.... )
Tak for jeres indsats...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2003 - 12:47 #1
ifølge manualen:
http://support.fujitsu-siemens.de/DokuCD/Manuale/DK/BA_EG/Amilo/EG_AmiloD_FH2_DK_03-2002.pdf
skal den bruge
PC 266 DDR SO DIMM, JEDEC 144 pin
Det må vist være sådan en her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494717930

I manualen står der også hvordan du skifter ram'en.
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. juni 2003 - 17:27 #2
Arhh tinnybrandt -> Måske ikke;)  Det der er pc133SD ram du linker til;)
Men at sætte dem i? Hvad vil du have vi skal sige? Tryk dem ned i soklen, hvis de vender rigtig.. Kan kun vende på én måde
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juni 2003 - 17:28 #3
ja.... du røg i samme fælde som mig...  Det er ganske vidst manualen til en amilo D, men et par numre større end min...  Jeg er faktisk rimelig sikker på at det er sd-ram der er i min bærebar, men vil det så dermed sige at jeg skal vælge pc 133 sd dimm 144 pin??
Avatar billede geforce3 Praktikant
27. juni 2003 - 17:28 #4
Arhh så lige det er en blærbar.. Så kan jeg ikke hjælpe
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. juni 2003 - 17:29 #5
Billigste RAM finder du hos EET Nordic. På deres hjemmeside har de en konfigurator, hvor du vælger din notebook og så får du en liste med forskellige ram moduler. Ring til dem og få en forhandlerhenvisning...

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. juni 2003 - 17:30 #6
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juni 2003 - 17:31 #7
geforce3: jeg har haft splittet skidtet af, og fandt kun en enkelt sokkel.. OG den var sgu kun 7cm bred....  Det er første gang jeg prøver at opgradere en bærebar, så ha' lidt tålmodighed med mig... - vil helst ikke lave for meget "ged" i den...  :-)
Avatar billede barbar_bar Nybegynder
27. juni 2003 - 17:39 #8
Tusind tak for jeres indsats....