Avatar billede asdl Praktikant
29. juni 2003 - 23:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

reply to hjælp søges

jeg har følgende script, og jeg kan ikke få reply to til at virke..

<-- script start -->
<html>
<head></head>
<body>
<?
/*Script developed by Nadine Gaine.
You can freely use, modify and distribute for NON-COMMERCIAL purposes only
If you decide to use it, giving me the credit would be appreciated.*/

$MailTo = "booking@domain.dk"; //recipient of the form results
$MailSubject = "Booking af server"; //text in the Subject field of the mail

/* Following routines put values entered in the form fields into variables and then put the results in the global variable MailBody which will be the Body part of the message */

$Envoi = 1;  //give value 1 to the variable $Envoi

if ($champ1 == ""){ //Navn
    echo("<font face=verdana size=2>Du har ikke indtastet navn.</font><br>"); //message to be displayed if the field is left empty
    $Envoi = 0;  //if field 1 is empty, variable $Envoi takes value 0
}
else {
    $MailBody = "Navn : $champ1\n"; //if field 1 has been completed, value is inserted in variable MailBody
}

if ($champ2 == ""){
    echo("<font face=verdana size=2>Du har ikke indtastet adresse.</font><br>");
    $Envoi = 0;
}
else {
    $MailBody .= "Adresse : $champ2\n";
}

if ($champ3 == ""){
    echo("<font face=verdana size=2>Du har ikke indtastet postnummer.</font><br>");
    $Envoi = 0;
}
else {
    $MailBody .= "Postnummer : $champ3\n";
}

if ($champ4 == ""){
    echo("<font face=verdana size=2>Du har ikke indtastet by.</font><br>");
    $Envoi = 0;
}
else {
    $MailBody .= "By : $champ4\n";
}

if ($champ5 == ""){
    echo("<font face=verdana size=2>Du har ikke indtastet telefon nummer.</font><br>");
    $Envoi = 0;
}
else {
    $MailBody .= "Telefon nummer : $champ5\n";
}

if ($champ6 == ""){
    echo("<font face=verdana size=2>Du har ikke indtastet email.</font><br>");
    $Envoi = 0;
}
else {
    $MailBody .= "Email : $champ6\n";
    $MailHeader = "From: $champ6\n"; //text in the From field of the mail
}

if ($champ9 == "0"){
    echo("<font face=verdana size=2>Du har ikke indtastet leje periode</font><br>");
    $Envoi = 0;
}
else {
    $MailBody .= "Lejeperiode : $champ9\n";
}

if ($champ7 == ""){
    echo("<font face=verdana size=2>Du har ikke indtastet Antal spillere.</font><br>");
    $Envoi = 0;
}
else {
    $MailBody .= "Antal spillere : $champ7\n";
}

//Routine for checkboxes

    $MailBody .="Har accepteret vores betingelser : ";

$items = 1;  //initiate possible # of items

for ($i = 1; $i <= $items; $i++) {  //loop on # of items

    $MailBody .= "$champ8[$i], ";  //put results in variable MailBody
}

//Routine to send message

if ($Envoi == 1) {  //Check that variable $Envoi has value 1
mail($MailTo, $MailSubject, $MailBody, $MailHeader);  //message send
echo("<p><font face=verdana size=2>Vi har nu modtaget din ordre..<br>Du vil modtage en mail lige
så snart vi har modtaget betaling.</font>"); //Confirmation message.
}
?>
<BODY allowTransparency="true" STYLE="background-color:transparent;" bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<a href="java script:history.back(-1)">Tilbage</a>

</body>
</html>
<-- script slut -->
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2003 - 23:56 #1
Følgende værdi skal i $MailHeader:
."Reply-To: email@adresse.dk\r\n"
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2003 - 00:00 #2
Avatar billede asdl Praktikant
30. juni 2003 - 00:21 #3
virker ikke
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2003 - 00:26 #4
Prøv at smid mime-version på også så:
- "MIME-Version: 1.0\r\n"; og ændre dine \n til \r\n
Avatar billede asdl Praktikant
30. juni 2003 - 10:43 #5
kan ikke få det til at virke, nu vil den hverken sende mail eller noget andet
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2003 - 10:58 #6
Smid lige koden du sætter $MailHeader med....