Avatar billede earp Nybegynder
08. juli 2003 - 18:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

blå skærm

Hej jeg har fået et problem med min pc. Den begyndte pludseligt at restarte i tide og utide. Derfor slog jeg automatisk restart ved fejl fra. Nu sker der så det at der kommer en blå skærm meget ofte hvor der står at jeg skal fjerne nyinstalleret hardware og software og tjekke min memory.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre? I starten forekom det kun sjældent, nu sker det næsten hver 20 min.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2003 - 19:17 #1
mere info --> mere hjælp
Hvilket styresystem, og hvilken maskine..bundkort, harddisk..m.m..
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx
prøv lige disse bare for at være sikker..O)
Avatar billede neophyte Nybegynder
08. juli 2003 - 19:23 #2
Det er garanteret XP du køre. Hvis du har XP cd´en vil jeg anbefale at boote fra den til den kommer til installations menuen og kør så genoprettelses konsollen. Når du er i konsollen skriv derefter "CHKDSK". Din computer vil så skanne din harddisk og reparere alt hvad der skal repareres. Har selv været ude for det 100 gange.
Avatar billede earp Nybegynder
08. juli 2003 - 19:23 #3
AMD Athlon XP 2400+
ECS L7VTA, via KT400; 6xUSB 2.0; Lan; AGP8X
Glacialtech CPU-køler
Maxtor DiamondMax 9+ 80gb Fluid (7200 rpm)
GeForce 4 TI4200, AGP8X 128 mb ddr m. tv-out
512 mb ddr ram pc2700

tjekker lige de 2 sider..
Avatar billede neophyte Nybegynder
08. juli 2003 - 19:24 #4
PS. Genoprettelses menuen kommer du i ved at taste "R" i installations menuen. Hvis problemet stadig forstætter, så omformater din harddisk og geninstaller alt, Har du sat nye ting i din pc for nylig ellers?
Avatar billede earp Nybegynder
08. juli 2003 - 19:27 #5
nej jeg har ikke smækket noget i siden vi fik den. Jeg har prøvet det med genoprettelses konsollen, men inden jeg når dertil vil den have mig til at smide en xp-diskette i som jeg ikke har.
Avatar billede earp Nybegynder
08. juli 2003 - 19:28 #6
er det ikke det samme som at skrive chkdsk i kør forresten?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2003 - 19:32 #7
siger den lyde når den lukker ned..?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2003 - 19:38 #8
har selv en sådan hd, som har det alt for varmt, og som sige klonk lyde når den er ved at gå ned..
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2003 - 19:53 #9
hvis du skal/vil lave en repair, så her jeg en guide her..

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede espersen Novice
08. juli 2003 - 22:16 #10
Har du OC'et din maskine ? - Kunne godt lyde som nogle af de problemer jeg har oplevet efter start med OC.

Gå ind i Kontrolpanel - vælg Administration - vælg Computeradministration - Se under Systemværktøjer og se i Logbogen under hhv. Programmer og System. - Se efter de grimme røde figurer med et kryds. Dobbeltklik og se efter:
1: Kilde
2: Hændelses-id

Indtast disse på http://www.eventid.net/search.asp
På denne side kan du måske finde hjælp til at afkode fejlbeskeder (fungerer! - modsat XP's indbyggede kontakt til Microsoft)
Avatar billede earp Nybegynder
08. juli 2003 - 22:44 #11
bartfreak >

Problemet er at den blå skærm dukker op når der står "Setup is starting windows" i consolemode, og restarter derefter :(

Espersen >

Jeg har ikke OC'et mit system..
Avatar billede espersen Novice
09. juli 2003 - 10:07 #12
selvom du ikke har OC'et system kan du bruge ovenstående til fejlfinding (hvis systemet eller programmer crasher mens XP kører) men så langt når du åbenbart ikke.
Er det en bootable XP cd du sidder med ?
Måske bios ikke er sat til at boote fra CD ? (check i bios)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. juli 2003 - 15:57 #13
smider et svar i håb om at du kan bruge noget af det ..O)
Avatar billede earp Nybegynder
15. juli 2003 - 18:24 #14
Jeg prøvede at bytte ramklodsen ud med en af mine venners, og det viste sig altså at min klods var defekt. Men i skal have tak for hjælpen, håber det er ok at i deler points'ne.