Avatar billede dosmer Nybegynder
10. juli 2003 - 20:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm "page fault in unpaged area" i spil.

Når jeg spiller - f.eks. NOLF1 og 2 - går der nogen tid, hvor det kører fint. Men pludselig forsvinder nogle af lydene, og nogle sekunder senere bliver skærmen blå, og windows (xp pro sp1) er blevet lukket ned. Beskeden er (hvis jeg husker ret) "page fault in unpaged area", og der står at det kan skyldes en fil, der hedder "anvioctl".

Jeg kan ikke finde den fil, og aner ikke hvad det i det hele taget går ud på. Jeg har et de luxe Asus gforce4 grafikkort, og det har kørt uden problemer før.

Den lyse side af det er, at jeg er mindre tilbøjelig til at spille til langt ud på natten - for sådan et crash er jo en god anledning til at gå i seng. Men lidt træls er det jo alligevel.

Hvem kan hjælpe
Avatar billede nmh Nybegynder
10. juli 2003 - 21:06 #1
Hvor meget RAM har  du i din maskine?

Er det kun dette spil, der giver dig problemer og ellers er maskinen helt stabil og god?
Avatar billede superanden Nybegynder
10. juli 2003 - 21:08 #2
jeg havde samme problem med et PoV GF4 grafikkort, men problemet syntes åbenbare at have være bundkortet, for da jeg udskiftede det kørte computeren som en drøm..

men først skal du huske at have prøvet den nyeste officielle driver fra nvidia.
Avatar billede dosmer Nybegynder
10. juli 2003 - 21:11 #3
Jeg har 512MB og jeg har kun problemer i tre spil NOLF1, NOLF2 og DIEHARD - alle fra Sierra. Og jeg har opdateret driverne.
Avatar billede nmh Nybegynder
10. juli 2003 - 21:15 #4
Prøv at køre med kun 256 MB RAM for at se om det kunne være RAM-problemer.

Du kan jo prøve dig lidt frem med hvilke af dine RAM-"klodser" du vil bruge.
Avatar billede dosmer Nybegynder
10. juli 2003 - 21:46 #5
Jeg har kun en ramklods på 512MB
Avatar billede nmh Nybegynder
10. juli 2003 - 21:52 #6
Ok, så hvis det er RAM-problemer kræver det jo en ny ram-kreds.
Prøv at teste ram-kredsen. Der findes programmer, der kan dette. Jeg vil prøve at se om jeg kan finde en henvisning.
Avatar billede nmh Nybegynder
10. juli 2003 - 21:55 #7
Du skulle kunne hente et RAM-test program her:

http://www.memtest86.com/

Jeg har dog aldrig selv prøvet det, men det skulle være OK.
Avatar billede dosmer Nybegynder
10. juli 2003 - 23:38 #8
Nu har jeg kørt memtest86, og alt ser ud til at være helt okay.
Avatar billede nmh Nybegynder
11. juli 2003 - 00:00 #9
Så kan jeg vist kun sige ????
Avatar billede hcma Novice
11. juli 2003 - 11:32 #10
den der "Anvioctl.dll" er en Videofil vedr. Asus MB
Avatar billede dosmer Nybegynder
15. juli 2003 - 21:50 #11
Mit MB er nu ikke ASUS, men EPOX. Hvor finder jeg filen?
Avatar billede hcma Novice
16. juli 2003 - 11:20 #12
Avatar billede dosmer Nybegynder
06. august 2003 - 21:18 #13
Jamen... Så mange tak for hjælpen, da :(