Avatar billede jankrage Nybegynder
11. juli 2003 - 09:14 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Billede og tekst

Hej!
Jeg skal lave et banner på 468x400 pixels, og det må max have en vægt på 20 kb. Problemet er at banneret skal både indeholde en del tekst og et billede.
Problemet er så at enten bliver billedet uskarpt eller også så "flyder" teksten ud - Alt efter om banneret bliver savet i gif eller jpeg.
Jeg bruger Photoshop som editor.
Avatar billede Jman Praktikant
11. juli 2003 - 10:12 #1
hvad skal der være på ?
Avatar billede miss-g Seniormester
11. juli 2003 - 10:39 #2
Når du har lavet det i fotoshop, så skal du vælge "gem til web", så kan du selv komprimere det. Det skal formentlig være jpg, da du har et billede. Sæt en lille smule blur på - 0,12 stykker - og se om du ikke kan presse det ned.

Hvis det er et du vil have os andre til at lave, så skal vi jo bruge billedet og tekst.....
Avatar billede jankrage Nybegynder
11. juli 2003 - 10:44 #3
Være på? - Det skal fylde max 20 kb og ingen animation....
Avatar billede jankrage Nybegynder
11. juli 2003 - 10:48 #4
Jeg bruger også "optimize to file size"=20 og 0,18 i blur - Det ser desværre aligevel for "blurry" ud........
Avatar billede Jman Praktikant
11. juli 2003 - 10:50 #5
øøøhm - kan vi se det du forsøger at lave ..
Avatar billede jankrage Nybegynder
11. juli 2003 - 10:56 #6
Skal jeg sende det til en email??
Avatar billede Jman Praktikant
11. juli 2003 - 11:03 #7
det kan du godt eksperten@jman.dk
Avatar billede miss-g Seniormester
11. juli 2003 - 11:09 #8
Kan der mon være en fordel i først at komprimere fotografiet - gem det. Sætte tekst på og presse det det sidste, eller bliver det det samme? (Det har jeg tit tænkt på)

Hvis man har flere lag, så er der jo altid nogle som kan tåle at blive komprimeret mere end andre. Hvis man kunne gemme dem hver især....hm.
Avatar billede jankrage Nybegynder
11. juli 2003 - 11:12 #9
U got mail......
Avatar billede jankrage Nybegynder
11. juli 2003 - 12:12 #10
Kan det passe, at der ikke findes nogle mere generelle hints m.h.t. programmer og optimeringsmetoder, når temaet er at gemme både billede og tekst i ét banner?
Isoleret set er det jo ikke noget problem at save tekst og billede hver for sig (så fylder det jo ikke meget), men de skal jo lægges i den samme fil når banneret skal publiceres.....
Avatar billede webexp Nybegynder
11. juli 2003 - 13:00 #11
jeg kan ike forstå dit problem med photoshop det bruger jeg også det er da kanont til billeder og text
Avatar billede jankrage Nybegynder
11. juli 2003 - 13:19 #12
OK - Tak til alle....Superior løb med points ;o)
Avatar billede webexp Nybegynder
11. juli 2003 - 13:35 #13
hvorfor det vi har jo ikkeset en løsning
Avatar billede Jman Praktikant
11. juli 2003 - 13:58 #14
Opgaven var et billede i venstre del samt en tekst i højre
Jeg har blot foreslåetat bearbejde billededelen og få den komprimeret mest muligt til gifformat. Derefter påsættes teksten og hele molivitten gemmes som gif, dadet vil give langt den flotteste grafik omkring teksten
Avatar billede webexp Nybegynder
11. juli 2003 - 14:03 #15
ok men hvad er det for et billede vi snakker om har jo ikke set det
Avatar billede Jman Praktikant
11. juli 2003 - 14:34 #16
jow, ser du det var en reklame for et firma, som jeg egentlig ikke tror skal frem endnu... derfor vil jeg ikke nævne det her - det må jankrage om ;)
Avatar billede webexp Nybegynder
11. juli 2003 - 14:41 #17
ok
det er jo lige som svært at deltage i et spm hvis ikke man kan se havd der er problematikken så lige meget men reglerne her på eksperten er jo at man skal fremlægge svarene så de er tilgængelige for alle
Avatar billede Jman Praktikant
11. juli 2003 - 14:59 #18
I know - jeg havde sådan set også skrevet i mail til ham at han skulle lave et svar selv og acceptere det.
Avatar billede jankrage Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:59 #19
Bedre sent end aldrig ;o)