Avatar billede jpn Nybegynder
12. juli 2003 - 10:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer A kan se B, men B kan ikke se A.

Hej.

Jeg har to computere A og B, begge med Win2000 Pro.
De er forbundet via et krydset kabel.

Under "Hele Netværket" og "Computere i nærheden" (network neigborhood) kan A se B, men B kan ikke se A.

Begge maskiner kan pinge hinanden, både via navn og specifik ip-nr.
A har fået ip 169.254.154.72 og har submask 255.255.0.0
B har fået ip 169.254.32.52  og har submask 255.255.0.0

Begge maskiners c-drev er shared.
Både TCP/IP og Netbeui er installeret.
Begge maskiner står til "Hent automatisk en IP-adresse", "Hent automatisk en DNS-serveradresse" og har "DHCP Aktiveret".

Der er i hvert fald een forskel: Under "Egenskaber for XXXX Net" er der på B to fanebladet "Deling", hvilket der ikke er på A. Hvis det endelig skulle være, ville jeg det gerne omvendt, da A er på Internettet, og jeg gerne fra B vil kunne gå gennem A til Internettet.

Mvh
Jan
Avatar billede kenp Novice
12. juli 2003 - 10:38 #1
hvilke styresystemer snakker vi om!

hvis de skal gå i gennem computer a for at gå på nettet så skal du bare aktiver "deling af internet forbindelse" på computer a
Avatar billede ah971178 Nybegynder
12. juli 2003 - 10:44 #2
Kan B pinge A ?

Commandpromt på B:

c:\>ping 169.254.154.72
Avatar billede ah971178 Nybegynder
12. juli 2003 - 11:01 #3
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juli 2003 - 13:56 #4
sørg for at de logger ind på samme workgroupnavn. og der er fælles accounts på begge com.
Avatar billede chapter Nybegynder
13. juli 2003 - 00:05 #5
Har du firewall på maskinerne ?? Hvis ja, så prøv at slå dem fra.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. juli 2003 - 19:08 #6
Og under tcp/ip egenskaber-advanced-wins . "enable netbios over tcp/ip"
Avatar billede jpn Nybegynder
14. juli 2003 - 23:23 #7
Tak for rådene, det var ah971178, som hjalp mig på vej.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juli 2003 - 01:13 #8
Var det muligt at få at vide, hvad det helt konkret var du ændrede, så "B" kunne se "A" ?

(har nøjagtigt samme problem - blot med "A" = WinXP og "B" = WinME - dog kan "B" komme på internettet gennem "A", men altså ingen "Fil & Printer-deling"

/victor-1