Avatar billede bjarneha Praktikant
16. juli 2003 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kun netværks internetforbindelse

Efter ny installation af XP pro, får jeg ikke mulighed for at mælge en modemforbindelse. Alle indstillinger er grået ud, omkring modemforbindelser, og prevalgt til netkortsforbindelse !!

Jeg har prøvet at køre installationen igen, for at se om der evt. var nogle valgmuligheder i installationene, men nej !

Windows kender godt mit modem under hadware !

Hvor ligger hunden begravet ???
Avatar billede itopia Nybegynder
16. juli 2003 - 11:52 #1
Du skal oprette en forbindelse under netværksopsætningen.
H.klik på netværksteder ikonet på dit skrivebord og vælg egenskaber
Klik på "opret ny forbindelse"
Kør guiden igennem og indtast dine oplysninger.

Nu skulle du kunne vælge en modemforbindelse.

Jeg håber dette løser dit problem.

/iTopia
Avatar billede bjarneha Praktikant
16. juli 2003 - 12:00 #2
Når jeg følger guiden til opsætning, som du foreslår er der kun LAN at vælge, de andre er bare grå!
Avatar billede itopia Nybegynder
16. juli 2003 - 13:46 #3
Når jeg starter guiden får jeg 3 valgmuligheder:
1) Oprette forbindelse til Internet
2) Oprette forbindelse til netværket på min arbejdsplads
3) Oprette en avanceret forbindelse

Vælg 1)

Her får du igen 3 mulgheder:
1) Vælge fra en liste over internetudbydere
2) Oprette forbindelsen manuelt
3)Bruge CD...

Vælg 2)

Herefter 3 nye valgmuligheder:
1) Opret forbindelse vha. et modem
2) Opret forbindelse vha. et bredbåndsmodem, der kræver brugernavn og adgangskode.
3) Opret forbindelse vha. en bredbåndsforbindelse der altid er tilgængelig

Vælg 1)

Skriv navn på forbindelse
Skriv telefonnr. til udbyder
Opret til alle brugere (evt. kun til din profil)
Indtast dit brugernavn og adgangskode fra din udbyder
Vælg om password skal huskes og om det er standard forbindelse og om den indbyggede firewall skal slås til.

Godkend

Hvis du ikke har alle mulighederne, kan det være fordi dit modem ikke er installert korrekt.
Kontroller under enhedshåndtering at der ikke er nogen ! eller andet ud for dit modem.

Du kan evt. også oprette forbindelsen i egenskaber for Internette - under forbindelse skal du klikke på tilføj og vælge opkald via modem.

Håber det hjælper.

/iTopia
Avatar billede bjarneha Praktikant
16. juli 2003 - 14:00 #4
Vælg 2)

Herefter 3 nye valgmuligheder:
1) Opret forbindelse vha. et modem
2) Opret forbindelse vha. et bredbåndsmodem, der kræver brugernavn og adgangskode.
3) Opret forbindelse vha. en bredbåndsforbindelse der altid er tilgængelig

> her går det galt !, der findes kun sidste mulighed, de andre er grå!

> hardwareoversigten viser mit modem (uden fejl)

> og sidste mulighed, giver heller ikke mulighed for at tilføje en modemforbindelse. (ingen forslag i tilføj)

> tak for din  ihærdighed, håber du fortsætter ;-)
Avatar billede itopia Nybegynder
16. juli 2003 - 14:22 #5
Er du logget ind som administrator? (Lokal admin)
Er din PC meldt ind i et domæne? (Burde ikke have nogen betydning, for det er min)

Har du et ikon for modem indstillinger under kontrolpanel? (Prøv evt. at køre det og indstil til DK).

Ellers må jeg indrømme jeg ikke kan se hvad der går galt her.

/iTopia
Avatar billede jessi Nybegynder
16. juli 2003 - 15:16 #6
Har selv haft samme problem, prøv at fjerne netkortet genstart, og luk ned, indsæt netkortet igen der efter finder den ny hardware installer driveren som er med netkortet så skulle det gerne funke
Avatar billede bjarneha Praktikant
16. juli 2003 - 15:30 #7
netkort er integreret i bundkort, men jeg vil prøve at geninstallere alle bundkortsdrivere - vender tilbage.
Avatar billede bjarneha Praktikant
21. juli 2003 - 08:28 #8
problemet blev til sidst løst ved at geninstallere XP i et nyt bibliotek. Det løstes ikke ved at geninstallere oveni det gamle, eller på anden måde :-(

Tak for indsatsen, anyway