Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 22:22 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Netværks probs med Starcraft!!

Jeg har problemer med at spille Battlenet på dette spil der står at der skal downloades tcp/ip protocol via microsoft dial up ! jeg har et Realtek RTL8139 netkort og der er ingen problemer med det??plz help
Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 22:26 #1
Skal lige tilføje hvad problemet præcist er :) når jeg spiller mod mere end en computer går det helt i stå og hakker helt vildt, har 512 DDR ram 2700, MSI Geforce 4 Ti 4400, 2GHZ AMD, MSI KT3 Aru Ultra Motherboard!!!
Avatar billede dk-morten Nybegynder
18. juli 2003 - 22:43 #2
Jeg har en ven hans computer gør det samme men hans ram bliver varme (og computern bliver varm) alt for varm.. jeg ved ikke i kan da se efter det! og har du fast ip?
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 22:45 #3
Den protocol ska du ind og tilføje.. Går ud fra at du kører windows XP så jeg kan nemt fortælle dig hvor du skal kigge.

Du går ind under Netværkssteder og trykker på linket ude til venstre hvor der står "Vis Netværksforbindelser" Der har du så en forbindelse som du højreklikker på og trykker "Egenskaber" så trykker du "Installer" og så trykker du på "protocol" og så skal du bare sørge for at det bliver en tcp/ip protocol.. :)

/minimo
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 22:46 #4
dk-morten -> Det har intet med det at gøre.. det er fordi der mangler den protocol som jeg lige har skrevet at han skal installere.. det er jeg næsten 100% sikker på.
Avatar billede frewald Nybegynder
18. juli 2003 - 22:55 #5
på den anden side lyder det strange at den skulle mangle - for så kan han ikke komme på nettet (via det kort ihvertfald)
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 22:56 #6
jow han kunne da.. det har jeg da gjort op til flere gange og gør det nu.. bruger min søsters com og den har IKKE den protocol sååå jow det kan man sagtens.
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 22:56 #7
how min fejl..
Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 22:57 #8
Hej det er XP jeg har og jeg har fulgt din anvisning ind i protocol og så får jeg mulighederne: Driver til netværksovervågning
Microsoft IPv6 Developer Edition
NW Link IPX SpX NETbios kompatibel trans protokol
og der står jeg skal trykke på en af disse og om jeg har disk???
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 22:57 #9
2 sek... der er en HELT speciel protocol han skal ha installeret.. tak frewald.. du hjalp mig lige lidt frem der.. :)
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 22:58 #10
du skal installere den der NW Link IPX protocol som du kan c.. det var den jeg mente.. sry min fejl før.. :/
Avatar billede frewald Nybegynder
18. juli 2003 - 23:01 #11
øhhh gå på internettet uden tcp/ip? Er det bare mig, eller lyder det urealistisk.
Det er muligt den ikke er installeret på netkortet hvis man bruger modem, men TCP/IP skal man (da) bruge....
Avatar billede frewald Nybegynder
18. juli 2003 - 23:02 #12
så er jeg med igen (tror jeg nok) :-)
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 23:03 #13
hehe godt frewald.. har indrømmet min fejl .. glad? Det var den anden protocol jeg mente. Jeg er bare en smule træt sååå det er undskyld at tåge lidt, men hovedsagen er at det virker når han er færdig.. :)
Avatar billede frewald Nybegynder
18. juli 2003 - 23:06 #14
Thumbs up ;-)
Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 23:10 #15
har tdc adsl 256 med router! og prøver nu dette!!
Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 23:15 #16
Mystisk på et grødhoved som mig jeg tager NW og installerer så spørger den om det er Klient eller Protcol jeg tager det sidste så er jeg tilbage hvor jeg var før dog uden muligheden for at vælge NW???????
Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 23:17 #17
og kan tilføje kortet er installeret!! med diskette som fulgte med realtek kortet!
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 23:17 #18
Hmm.. har du kigget om den er blevet installeret?
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 23:18 #19
Altså protocollen
Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 23:21 #20
inde i egenskaber over lan står der navnet på kortet og internet protocol TCP IP så jeg er lidt forvirret!
Avatar billede minimo Nybegynder
18. juli 2003 - 23:22 #21
Hmm... prøver lige at tænke over det til i morn når min egen com os er tændt.. så kan jeg følge med i præcis hvad der sker.
Hygge..

/out minimo
Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 23:23 #22
og inde i det står alt om den dynamiske ip osv jeg bruger!! hvis jeg trykker installer går den ind hvor jeg kan vælge mellem de to andre muligheder igen!
Avatar billede uffe23 Nybegynder
18. juli 2003 - 23:24 #23
ok
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
20. juli 2003 - 16:46 #24
er det ikke ipx han skal bruge!? det mener jeg
Avatar billede dk-morten Nybegynder
22. juli 2003 - 19:44 #25
Det r ipx man skal bruge til starcraft for jeg spiller det jo selv og har selv haft det problem... men der hjalp en ven mig og der var det derfor..! det er bare mit svar