Avatar billede cult Nybegynder
22. juli 2003 - 23:15 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

"Vandmærke" på mange billeder på en gang?

Hejsa Folkens !

Jeg skal lave en hjemmeside, hvor jeg bla. skal have en masse billeder op. (500+)

Jeg vil gerne have min hjemmeside's logo og link i bunden af hvert billede, findes der et program der kan gøre det på en let måde???

Billedernes størrelse varierer, så den skal helst selv kunne finde ud af hvor stort billedet er (f.eks. at den placerer logo 15 px fra kanten). De fleste er dog samme størrelse, så bare den kan gøre det ved MANGE på en gang, så er det OK.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juli 2003 - 23:17 #1
Jeg ved du kan med photoshop. endda med certificeret vandmærke, jeg ved bare ikke hvordan man gør. Kik på filters - Digimarc
Avatar billede cult Nybegynder
22. juli 2003 - 23:19 #2
Ja, tænkte jeg også, men som sagt har jeg ca 500+ billeder, det vil tage sin tid.... :-)

Jeg søgte et program der kan gøre det ved alle samtidigt.
Avatar billede cult Nybegynder
22. juli 2003 - 23:20 #3
Men måske misforstår jeg dig, kan photoshop da gøre det ved dem alle samtidigt??????
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juli 2003 - 23:24 #4
Det mener jeg photoshop kan.

Prøv at se om denne kan hjælpe dig

http://xshua.esmartweb.com/papers/WMETA2000_XSHua.pdf

Jeg har søgt på "watermarking multiple images" på google og fundet flere forskellige, men da jeg lige har afinstalleret acrobaten kan jeg først læse dem igennem i næste uge
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
22. juli 2003 - 23:25 #5
Photoshop har mulighed for at batch, så ja :-)
Avatar billede cult Nybegynder
22. juli 2003 - 23:53 #6
mindblower28, ved du hvordan? :-)

PDF'en indeholdte desværre ikke det jeg skulle bruge :(
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. juli 2003 - 05:59 #7
1. først laver du en action mappe i action panelet (create new set)
2. trykker på create new action i action panelet
3. påfører en digimarc i filter>digimarc
4. stopper din action
5. luk dit billede
5. gå ind i File>Automate>Batch...
6. vælg din action, indlæsning og udlæsnings mapper
7. Tryk på ok

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. juli 2003 - 06:01 #8
1. først laver du en action mappe i action panelet (create new set)
2. trykker på create new action i action panelet
3. start din action i actionpanelet (samme symboler som en båndoptager)
4. påfører en digimarc i filter>digimarc
5. stopper din action
6. luk dit billede
7. gå ind i File>Automate>Batch...
8. vælg din action, indlæsning og udlæsnings mapper
9. Tryk på ok

/per
Avatar billede hcma Novice
23. juli 2003 - 12:34 #9
i stedet for Digimarc kan du alternativt oprette en pensel med ©+navn, og så ellers køre frem efter hoejrups vejledning, hvor du udskifter punkt 4 (Digimarc) med penslen.
Avatar billede cult Nybegynder
23. juli 2003 - 15:35 #10
fantastisk, det forsøger jeg.... vender tilbage.
Avatar billede cult Nybegynder
25. juli 2003 - 14:16 #11
Kanon lille trick med Actions i Photoshop :)

Tak for hjælpen.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
25. juli 2003 - 14:28 #12
Avatar billede cozey Nybegynder
25. juli 2003 - 14:38 #13
hmm... du kan gøre det ti gange lettere ved hjælp af PHP ... men det er selvfølgelig ikke sikkert at du har php til rådighed ... ?
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2003 - 15:28 #14
cult>>> bare af ren nysgerrighed: brugte du Digimarc, pensel eller noget helt tredje??
Avatar billede ozzi Nybegynder
25. juli 2003 - 15:35 #15
Andet alternativ er at bruge ThumbHTML (http://landscapeimage.com/photos/downloads/ThumbHTML/) som er et shareware program til at oprette miniaturer. Her kan du lægge vandmærke ind over dine billeder, og du behøver ikke ændre på størrelsen af dine output billeder. Alt kører pr. batch, så 500+ billeder er ingen sag.
Avatar billede cult Nybegynder
25. juli 2003 - 16:42 #16
catbody, brugte kun noget så simpelt som en text layer, og så paste style.
Virkede 100% som jeg ville have det.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juli 2003 - 17:37 #17
Velbekomme!

/per
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2003 - 18:49 #18
cult>> godt gået, hvorfor lave noget kompliceret, når det kan laves enkelt og simpelt, da det jo som regel er det enkle der virker.
Ha' en go' week-end

HC/Catbody
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juli 2003 - 19:41 #19
catbody>Jeg tror ikke at du har fattet det, for digimarc kan faktisk ikke fjernes fra billedet.
Desuden kan billedet spores i hele verden via internettet. Det kan ikke lade sig gøre med et
simpelt text layer.

/per
Avatar billede cult Nybegynder
25. juli 2003 - 20:11 #20
min pointe er at reklamere for min hjemmeside, så når folk henter billeder fra mig, så står mit link i bunden.

Det er da heller ikke helt så let at fjerne, layer info bliver ikke gemt i JPG filerne, hvis nogen vil tage sig tiden til at fjerne det fra alle 500 billeder, så....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. juli 2003 - 20:16 #21
Enig, men det kan skæres bort, og erstattes af noget andet. ;-)

/per
Avatar billede cult Nybegynder
25. juli 2003 - 20:21 #22
men så skal der også skæres noget af billedet væk... :)

Jeg er enig med dig i at digimarc er skide smart, ikke det jeg søgte... Måske brugte jeg det forkerte ord med "Vandmærke"........
Avatar billede hcma Novice
25. juli 2003 - 21:01 #23
hoejrup>> er helt klar over hvad og hvordan Digimarc virker. Benytter det selv i et af mine forenings-web