Avatar billede frisco Nybegynder
23. juli 2003 - 09:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Barton 2500 eller 2800

Er der nogen der kan forklare den faktiske forskel på barotn 2500 og 2800....altså hvor for man mest for pengene??
Og skal man købe en specielkøler eller kan man nøjes med "box sættet"
Avatar billede kadann Nybegynder
23. juli 2003 - 09:51 #1
Jeg tror ikke der er så stor forskel på de to CPUer, at det retfærdiggører den ekstra pris på 2800+, hvis man skal se helt firkantet på det, da det jo næsten er dobbelt pris for en 2800+, men det er jo så også kun 600,- til forskel, så det er jo ikke en formue vi taler om.

En boxed køler er noget junk.. det er en køler som kun lige kan køle CPUen, hvis alt bare spiller mht. udluftning i kabinettet osv. Desuden er den støjende, så det kan bedre betale sig at købe en køler ved siden af, af bedre kvalitet.
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2003 - 09:54 #2
2500 kører 1833MHz med multiplier 11x-2800 kører 2083 med multiplier 12.5x, en boxet køler er leveret, så den klarer den rigtige køling, men nogle larmer en del, så det er en smagssag, 2800 kører rigtig stærkt.
Avatar billede peet-49 Novice
23. juli 2003 - 09:55 #3
Skulle være et svar.
Avatar billede proc Nybegynder
23. juli 2003 - 10:18 #4
Tjae, man kan vel anskue opgaven som en gammel landmand:

Jeg kan få 25 kilo kartofler for 750 kroner - det er 30 kroner kiloet.
Eller jeg kan få 28 kilo kartofler for 1500 kroner - det er 53 kroner kiloet.
Min nabo synes selvfølgelig at jeg er smartest, hvis jeg køber de 28 kilo. Dels fordi han så ved at jeg køber stort ind - og dels fordi han så kan se at jeg har mange penge.
... men egentlig bliver vi jo kun fire til middag - og kartoflerne er jo kun en lille del af måltidet...!

Så bid tænderne sammen og skynd dig at købe de 25 kilo kartofler. Og lev så med at naboen griner ad dig.
De næste par måneder bliver nok hårde.
Men om to måneder kan du jo så småt begynde at overdrive, og sige at det er tre måneder siden du købte. Så begynder det jo straks at se ud af lidt mere, for så købte du alligevel den dyre - og om et halvt år kan du så bruge de 750 kroner du sparede på de 36 kilo kartofler du til den tid kan få for pengene.
...så er det nemlig din tur til at grine ad naboens 28 kilo...

P.S. undskyld den lidt sarkastiske tone, og undskyld den "primitive" sammenligning. Men sommetider må man bruge primitive metoder for at stoppe "min-er-større-end-din"-kapløbet. Specielt fordi dem der sælger kartoflerne, meget gerne støtter dig i hvor stor den er...;)
Avatar billede proc Nybegynder
23. juli 2003 - 10:25 #5
...og læg lige mærke til det, hvis nogen anbefaler dig at købe de 28 kilo.

De har sikkert kun 18 kilo selv, og drømmer om at få råd til 28 kilo engang.

Men de HAR brugt alle deres penge - for da de skulle vælge mellem 15 kilo og 18 kilo, da ville de ihvertfald være sikre på at ingen grinede ad DEM...;)
Avatar billede proc Nybegynder
23. juli 2003 - 10:30 #6
Har du forresten set, at man nu også kan få 32 kilo kartofler. Og så koster de de kun 3500 kroner - det er kun 109 kroner kiloet...;)
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juli 2003 - 13:38 #7
Begge har 333MHz FSB og begge har 512kb L2 cache. Det var lighederne. Du spørger om forskellene:
Det er kun hastigheden, frekvensen, og så prisen. 2800+ er "vanvittig" dyr for at få den smule merydelse.