Avatar billede harry Nybegynder
23. juli 2003 - 13:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Runde IDE Kabler?

Hej jeg vil baer høer om der er nogen af jer der ude der
kan svaer mig på om der er nogen grund til og købe de dyer
runde IDE kabler frem for NO Name som jo er nåde biliger?

Mvh. Harry
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. juli 2003 - 13:32 #1
Nej... det er alene forde det ser smartere ud med runde kabler - og måske gør kabinettet lidt mere tilgængeligt.

Personligt kunne jeg ikke drømme om at betale ekstra for det :)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. juli 2003 - 13:33 #2
nej overhovedet ikke et IDE kabel er et IDE kabel... der er kun forskel fra 40 pins og 80 pins.. hvor 80 pins er det bedste.. der er ikke så meget støj i dem...
Avatar billede harry Nybegynder
23. juli 2003 - 13:37 #3
nanoq> Tak men jeg ved godt hvad fordelen er ;-)

morten leth> Er de heller ikke beder afskærmet end de bilige af dem?

Mvh. Harry
Avatar billede serverservice Praktikant
23. juli 2003 - 13:43 #4
Der er forskel på om hvor meget ATA de understøtter og hvor meget hastighed de tilsvarende vil kunne give. fx. ata 66 ell. 100 ell. 133.
Avatar billede harry Nybegynder
23. juli 2003 - 13:46 #5
dannyboyd> Tak det ved jeg godt ;-)

Mvh. Harry
Avatar billede harry Nybegynder
23. juli 2003 - 13:47 #6
Nå vi kommer åbenbart ikke vider?

Mvh. Harry
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. juli 2003 - 13:47 #7
harry... det ved jeg faktisk ikke... men umiddelbart så den eneste fordel jeg kan se er at der måske er endnu mindre støj i dem... hvilket også vil sige lidt højere hastigheder...
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. juli 2003 - 13:51 #8
Bedre udseende, Bedre luftgemmenstrømning i kabinettet (så du kan skabe bedre køling - specielt hvis du burger flere blæsere - altså foran sgu og bagved pust eller lign.
Desuden er de ikke så meget dyrere, har lige givet ca. 80 kr. for to på qxl
Avatar billede jonbdk Nybegynder
23. juli 2003 - 13:51 #9
Og selvf. nemmere at komme til som nanoQ skriver
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. juli 2003 - 14:03 #10
Ehm... jeg forstår ikke pointfordelingen her. Er mit svar ikke 100% korrekt?
Avatar billede harry Nybegynder
23. juli 2003 - 14:28 #11
nanoq> Nej det er det ikke! for det var ikke det jeg spugte om!

Og du ved åbenbart ikke hvad fordelen er ved dem?
Og så spurte jeg om KVALIGTETS forskele hvor svært
kan det væer og forstå?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. juli 2003 - 14:48 #12
Ja, åbenbart...

Du spørger:

"Hej jeg vil baer høer om der er nogen af jer der ude der
kan svaer mig på om der er nogen grund til og købe de dyer
runde IDE kabler frem for NO Name som jo er nåde biliger?"

Der er ingen grund til at købe de runde kabler fremfor de billige, med mindre man ønsker kabler der er pænere og/eller giver mere plads. Derfor skriver jeg:

"Nej... det er alene forde det ser smartere ud med runde kabler - og måske gør kabinettet lidt mere tilgængeligt"

Vedr. kvalitetsforkelle er spørgsmålet ikke besvareligt. Der er gode og dårlige runde kabler og der er gode og dårlige flade kabler.

Mit spørgsmål var det korrekte svar på dit spørgsmål.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. juli 2003 - 14:49 #13
mit SVAR naturligvis...
Avatar billede zenze Nybegynder
25. juli 2003 - 00:25 #14
Køb et sæt her:
http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=208&PHPSESSID=57dec4495ec8926774a34f9f4178aebb
De er fine. Jeg er rigtig godt tilfreds med dem - og med prisen!