Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. juli 2003 - 19:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Programmering af spil

Hej

Jeg skal have lavet et kortspil. Det skal være et bil-kort-spil.Det skal laves så der er 2-4 spillere der spiller ad gangen (over nettet eller bare som et multiplayer spil på en computer.) På hvert kort er der en bil, som har forskellige tal (i kategorier som topfart, siddepladser osv.) Den ene spiller vælger så en kategori som han/hun tror kan slå de andre spillere i, den med det højeste vinder så, det fortsætter indtil en har vundet alle kort fra de andre.

Spillet må laves i hvilket som helst program/kodesprog, det er faktisk helt frit hvad det bliver lavet i.

Det eneste i skal lave er programmeringen - det grafiske står jeg selv for.

Hvis der er nogen der er interesserede så skriv til mig på icq (114622849)

Hvis der er nogen der vil vide mere om projektet så skriv en kommentar her.

Med hensyn til penge finder vi ud af noget

- Pistol Palle
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. juli 2003 - 19:37 #1
.
Avatar billede dsj Nybegynder
26. juli 2003 - 20:24 #2
Jeg gør det for 30.000,-
Avatar billede keysersoze Guru
26. juli 2003 - 20:30 #3
som vi tidligere har snakket om kunne jeg godt være interesseret - men det kræver at der ligger en lidt større del af idéen og konceptet klart først ligesom at der er styr på økonomien også.
Avatar billede swaxi Nybegynder
26. juli 2003 - 20:58 #4
jeg mener at huske, at du har forsøgt med forskellige variationer over dette spørgsmål utallige gange.
teknisk kan det sagtens lade sig gøre, det du efterlyser. hvis du mener det seriøst, kan du jo overveje om du er villig til at betale en programmør timeløn for projektet. i så fald er jeg til fals.
Avatar billede TRoXa Novice
26. juli 2003 - 21:44 #5
altså .. når det er over nettet .. er det så kun singleplayer ? eller skal man også kunne lave multiplayer over nettet ? og mht at spille på computeren .. mener du så som et rigtigt spil eller stadig web eller ?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
26. juli 2003 - 22:29 #6
hmm... kom sq lige til at tænke på et problem

Man kan jo ikke spille en mod en på en computer for så kan den anden jo se den andens kort... hmmm...

så er det kun på nettet man kan spille ligesom på spil.tv2.dk hvor man kan gå ind på et bord eller noget i stil med det.

dsj > 30.000 er måske lige i overkanten
Avatar billede webben Nybegynder
26. juli 2003 - 22:52 #7
Pistolpalle, kan du ikke sende en komplet beskrivelse til min mail. Den er thomas @ eurowave.dk

så kan jeg lige se på det samt give dig en pris...
Avatar billede dsj Nybegynder
27. juli 2003 - 00:07 #8
pistolpalle >> hvorfor?

Du skal bruge:
1. klient + gameplay
2. server

Oveni kommer kommunikationsprotokol. Når ting skal laves fra bunden koster det. Og desuden kan jeg finde ud af det - det betaler man også for :)
Avatar billede cbp Nybegynder
27. juli 2003 - 11:39 #9
Hvis du har en mere uddybende kravspecifikation vil jeg også gerne give et tilbud. claus@bakpedersen.dk.
Avatar billede lingodingo Nybegynder
27. juli 2003 - 23:13 #10
Har prøvet noget lignende i Macromedias Director/Lingo og Flash/scripting. Er ikke billig men sikker i drift.
JB
http://www.balther.dk
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
30. juli 2003 - 09:25 #11
Hvis i vil vide mere om spillet og/eller gerne vil give et tilbud så kontakt mig enten på steffenchristensen@stofanet.dk eller på icq 114622849
Avatar billede keysersoze Guru
30. juli 2003 - 09:35 #12
jeg er _stadig_ interesseret... men før jeg kan give et tilbud skal jeg vide noget mere om spillet.

Jeg kan sende dig en timeløn såfremt de forskellige facetter i spillet kommer løbende - og har du en klar beskrivelse kan jeg sende dig en projektpris. SÅ jeg ved ikke hvad du kan give af ydeligere info og hvad du ønsker af pris-type
Avatar billede zhasha Nybegynder
05. august 2004 - 18:15 #13
et klassisk spørgsmål. skal det programmeres med/uden DirectX eller er det lige meget. i så fald burde jeg jo så nok være i stand til a programmere noget så simpelt i visual basic