Avatar billede gretaj Nybegynder
28. juli 2003 - 01:44 Der er 4 kommentarer

virtuel hukommelse sidefil

Jeg har igen vrøvl med min virtuelle hukommelse og har fået følgende fejlmeddelelse:
Systemet maangler virtuel hukommelse.
For at sikre, at windows kører korrekt, skal du
øge størrelsen til sidefilen til den virtuelle hukommelse.
Der er yderlige oplysninger i hjælp.

Jeg er helt på herrens mark, og  aner simpelthen ike mine levende råd.Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der er en, der vil hjælpe mig, for min computer 'fryser' hele tiden igen, og jeg kan intet foretage mig.

Venlig hilsen
gretaj
Avatar billede evildon Nybegynder
28. juli 2003 - 03:36 #1
Størrelsen på sidefilen kan du ændre ved at højre klikke på denne computer og gå ind under virtuel hukommelse.

Håber det hjælper dig.
Avatar billede peet-49 Novice
28. juli 2003 - 09:13 #2
Din virtuel hukommelse skal være: start din ramstørrelse+ 50 procent og slut din ramstørrelse gange to.
Avatar billede carsten_l Nybegynder
12. august 2003 - 09:06 #3
Hvor mange ram har du i din pc
Avatar billede lykholt Nybegynder
20. juni 2004 - 13:44 #4
Størrelsen på din sidefil skal være: Min  mængden af fysisk ram + 11 MB, Max  2 gange den fysiske ram dog mindst 512 MB. Du kan også oprette sidefiler på flere diske. Det er en fordel at oprette sidefilen på en anden disk end den hvor systemer er installeret. Hvis der er flere disk controllere så er det endnu bedre at placere sidefilen på en disk der ikke sidder på den samme controller / kanal end system disken.