Avatar billede kartolux Nybegynder
30. juli 2003 - 00:15 Der er 2 kommentarer

GPRS via min r600 og en bærbar computer :0)

Hjælp mig venligst, jer der har forstand på mobilt internet  :0)

A. Jeg har en ericsson r600, som kan køre GPRS
B. Jeg har et abonnement hos Telmore, hvor jeg kan oprette et GPRS abonnement.

Min telefon og mit abonnement gør mig således i stand til at køre GPRS. Jeg ønsker at gøre brug af dette!! Telmore-problematikken og opsætningen heraf kommer ikke i første række...

Spørgsmål:

A. Hvordan kobler jeg min bærbare computer (Jeg har ikke købt nogen endnu) sammen med min Ericsson r600? Skal jeg købe et specielt kabel til mobiltelefonen, som kobles til et specielt interface-kort i den bærbare? Eller skal jeg købe noget specielt tilbehør til min mobiltelefon, så den kan snakke med den bærbare computer? Glem (måske) Bluetooth, da jeg har forstået, at det er besværligt at opsætte...

B. Hvor lille en bærbar computer kan jeg nøjes med? Jeg skal KUN hente emails og surfe på ganske få websteder...
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
30. juli 2003 - 00:25 #1
Der er flere muligheder;

Du kan selvfølgelig connecte via bluetooth eller kabel... :-)

Du kan købe en Nokia 7650 og installere en browser på den... (Der er indbygget email incl. pop3)

Eller måske nøjes med en IPAQ eller lignende istedet for en bærbar?
Avatar billede kartolux Nybegynder
30. juli 2003 - 01:29 #2
Tak Mindblower28...men jeg kunne godt bruge lidt mere konkrete oplysninger. Hvis vi holder fast i kabel - hvor skal jeg så købe kablet? Og hvad tilsluttes kablet i computer-enden? Et specielt interface-kort? Og hvor skal jeg så købe det?  :0)

Ipaq er ikke på min ønskeseddel lige nu...  :0)